بازاریابان حرفهای در همه جای دنیا میدانند که «ایمیل مارکتینگ» یکی از اصلیترین کانالهای تبلیغاتی آنهاست.
بر اساس تنتایج تحقیقات معتبر، نرخ بازگشت سرمایهی آن، ۴۴$ به ازای هر یک دلار هزینه است.
این لیست ۱۰ تایی از کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید، به شما کمک میکند کمپینهایتان را به شیوهای حرفهایتر اجرا کنید.
۱. باید
لیست ایمیلتان را از طریق یک فرم ثبتنام خوشگل و گویا در سایت تکمیل کنید.
نباید
لیست ایمیل نخرید!
۲. باید
بلافاصله بعد از ثبتنام کاربران یک پیام خوشآمدگویی زیبا برایشان ایمیل کنید.
بگذارید مشتریان شما را فراموش نکنند.
نباید
مشتریانی که در لیست ایمیل شما ثبتنام کردهاند را خیلی معطل نکنید!
۳. باید
متنهای Preheader امکانی هستند که به شما اجازه میدهند جزییات بیشتری از ایمیل را در صندوق ایمیل کاربران نمایش دهید و شانس باز شدن ایمیلها را بیشتر کنید. از این امکان استفاده کنید. بعضی از کلاینتهای ایمیل (مثلا جیمیل) اجازه میدهند که در صفحهی اینباکس، یک متن توضیحی کوتاه جلوی Subject قرار دهید. این متن جزو Subject نیست، ولی به کاربر کمک میکند قبل از باز کردن ایمیل اطلاعات بیشتری از ایمیل به دست بیاورد.
نباید
متنهای زیرهدر (Preheader Text) را فراموش نکنید!
۴. باید
کاربرانتان را دستهبندی کنید. بر اساس علایقشان، ویژگیهایشان و…
لیستهای مختلف (Segments) داشته باشید تا بتوانید سفارشیترین کمپینها را برای گروههای مختلف کاربران بفرستید.
نباید
به همهی کاربرانتان یک ایمیل واحد را ارسال نکنید.
۵. باید
ایمیلها را شخصی کنید.
هر چقدر امکان دارد، ایمیلها را سفارشیشدهتر برای کاربران بفرستید. نام آنها را در ایمیل درج کنید. تحقیقات نشان داده ایمیلهای شخصیشده تا ۲۶٪ بیشتر باز میشوند.
نباید
یک ایمیل یکدست را برای همه ارسال نکنید.
۶. باید
از فرایندهای اتوماتیک برای هدایت کاربران و ارسال کمپینها استفاده کنید.
نباید
کاربرانتان را به یک شکل نبینید.
۷. باید
خیلی بهتر است که برای کاربرانتان (بهخصوص کاربرانی که ایمیلها را مرتب مطالعه میکنند)، فرمی ارسال کنید و اطلاعات کاملتری از آنها داشته باشید؛ مثلا عنوان شغلی، جنسیت، موضوع فعالیت و…
بعد میتوانید از همین فاکتورها برای دستهبندی و ارسال کمپینهای سفارشی استفاده کنید.
نباید
متنها و تصاویر یکسان را برای همهی کاربران ارسال نکنید.
۸. باید
اگر دستهبندی منطقهای و جغرافیایی از کاربرانتان دارید، خیلی بهتر است که کمپینهایی سفارشیشده برای هر دسته ارسال کنید. اینطوری شانس باز شدن ایمیلها را خیلی بالاتر میبرید.
نباید
به همهی اعضای ایمیلتان در همهی نقاط جغرافیایی یک ایمیل واحد را ارسال نکنید.
۹. باید
وقتی کمپین را ارسال کردید، دیگر دستتان به جایی بند نیست و آب رفته را نمیشود به جوی برگرداند! قبل از ارسال نسخهی نهایی ایمیل، تمام اجزای ایمیل، لینکها، دکمهها و جزییات گرافیکی و نمایش درست نسخهی ریسپانسیو و… را بررسی کنید.
نباید
قبل از اینکه تمام اجزای ایمیل را برای لینکها، نمایش بهینه روی کلاینتهای مختلف، باز شدن تصاویر و… چک نکردهاید، کمپین را ارسال نکنید.
۱۰. باید
بعد از ارسال ایمیل، گزارش کمپین را به دقت بررسی کنید.
ببینید درصد باز شدن و کلیک شدن ایمیلها چقدر بوده؟ کدام لینکها برای کاربران جذابتر بودهاند؟ رفتار کاربران را بررسی کنید تا در کمپینهای بعدی، ایمیلهای بهتری بفرستید.
نباید
گزارشهای تحلیل کمپین را بعد از ارسال فراموش نکنید.