کسبوکارهای کوچک، زیربنای جوامع هستند. از یک رستوران گرفته تا استارتاپی که به دنبال ارایهی خدماتی آنلاین به مشتریان است، همگی به دنبال راههایی هستند تا بتوانند در دنیای شلوغ و پرهیاهوی امروز، پیامشان را به مخاطب برسانند.
ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارها برای این کار است. راهکاری حرفهای و کاربردی که کمک میکند تا کسبوکارها خلاقیت خودشان را پیش روی مخاطبین بگذارند و با مشتریانشان حرف بزنند. سرویس ایمیل مارکتینگ میلچیمپ یکی از مشهورترین سرویسهایی است که بستر خدمات ایمیل مارکتینگ را در اختیار بیش از ۱۲ میلیون کسبوکار کوچک و بزرگ قرار داده است و احتمالا در خط مقدم خدمات ایمیلی به کسبوکارهای کوچک در دنیا قرار دارد.
میلچیمپ گزارشی مفصل از ترندهای بازاریابی کسبوکارهای کوچک در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است و راهکارهایی برای موفقیت بر اساس ترندهای پیشبینیشده در سال ۲۰۲۰ ارایه کرده است. اجازه دهید این نکته را هم بگوییم که وقتی میگوییم کسبوکارهای کوچک (Small Businesses)، منظورمان مجموعههایی هستند که تعداد نیروی انسانی آنها زیر ۵۰۰ نفر است. با این تعریف، بسیاری از مجموعههایی که خودشان را هولدینگ مینامند، در واقع در ردهی Small Business ردهبندی میشوند.
خلاصهای از گزارش را در این یادداشت خدمتتان ارایه میکنیم.
چشمانداز بازاریابی چگونه (دوباره) بزرگ میشود
کانالهای ارتباط با مشتریان و ابزارهای مدیریت روندهای بازاریابی مرتب در حال تغییر هستند. با این وجود، بازاریابی همچنان نیاز به توجه زیادی دارد و بخش زیادی از تمرکز شما در کسبوکار باید روی این موضوع باشد.
ایمیل و شبکههای اجتماعی کانالهای حیاتی برای کسبوکارهای کوچک هستند
راهکارهای جدیدی برای بازاریابی رونمایی میشوند، ولی برای اینکه بتوانید در ذهن مخاطبین باقی بمانید، باید روی کانالهای محکمی که جوابشان را پس دادهاند، متمرکز بمانید. ایمیل و شبکههای اجتماعی، دو کانال قدرتمند هستند.
بازاریابی را زودتر شروع کنید
ایجاد آگاهی قدم اول برای ایجاد یک برنامهی توسعهی مؤثر است.
وقتی کسبوکاری را شروع میکنید، بازاریابی را از همان روز اول شروع کنید. فراموش نکنید که «رشد» یک روند قابل سنجش است، نه یک برنامهی عملیاتی. اگر بتوانید سیستم بازاریابی را طراحی و اجرا کنید که مخاطبین را به مشتری تبدیل کند، رشد کسبوکار شما شروع میشود.
۲۴/۷/۳۶۵
اولین هزینهی بازاریابی که در سال ۲۰۲۰ انجام میدهید باید خرید تکنولوژی باشد. تکنولوژی مناسب به شما کمک میکند فرایند بازاریابی را با راحتی بیشتری انجام دهید و تمرکزتان را روی چیزهایی بگذارید که برای کسبوکارتان حیاتی هستند. مثلا در ایمیل مارکتینگ، استفاده از یک سرویس حرفهای باعث می شود کار شما برای مدیریت و ارسال کمپینهای ایمیلی خیلی راحت شود و ارتباط بهتری با مخاطبین برقرار کنید. فراموش نکنید که مشتریان شما در ۳۶۵ روز سال و ۷ روز هفته و در ۲۴ ساعت شبانهروز باید بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.
جامعهی خودتان را بسازید
چرا پیدا کردن افراد همردهی خودتان برای موفقیت شما حیاتی است؟ آشنایی با جامعهی افراد متخصص در حوزهی کسبوکار شما، به شما کمک میکند راحتتر با زیروبم آن صنعت آشنا شوید و راحتتر راهتان را در شلوغی بازار پیدا کنید.
سرمایهگذاری و امور مالی کسبوکارها چگونه تغییر میکند؟
سرمایهگذاری روی ایدههای جدید کار سختی است. با استفاده از راهبردهای نوین بازاریابی، میتوانید موقعیتهای بهتری برای عملی کردن ایدههایتان و کسب سرمایه پیدا کنید.