بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را میتوان بهعنوان یکی از بهترین روشهای بازاریابی آنلاین نام برد. بسیار مهم است که در بازاریابی ایمیلی اصول استاندارد رعایت شود تا بتوان نتایج خوبی به دست آورد و مخاطبین را نیز راضی نگاه داشت.
در ادامه به ۵ نکته اصلی و مهم میپردازیم. این نکات باعث افزایش رضایت مخاطبین و همچنین بهبود بازدهی در طولانی مدت خواهد شد.
1. اختیار مخاطبان را در نظر بگیرید
در هنگام ارسال ایمیل، کاربران باید بتوانند هر زمان که به دریافت ایمیلهای شما تمایل ندارند بهراحتی عضویت خود را لغو کنند. پیشنهاد میشود در انتهای هر ایمیل ارسالی گزینه «لغو عضویت» را قرار دهید تا بهراحتی انجام این کار ممکن باشد. این موضوع نهتنها باعث افزایش لغو اشتراک نمیشود، بلکه به کاربران این رضایت خاطر را میدهد که هر زمان بخواهند میتوانند دیگر ایمیلهای شمارا دریافت نکنند و دریافت آن به میل خودشان است. قطعاً این رویکرد باعث ایجاد احساس خوب در مخاطب شده و باعث کاهش تمایل ایشان به لغو عضویت خواهد شد.
2. عنوان ایمیل با محتوای آن مرتبط باشد
ایمیلهای دارای عنوان جعلی احساس خوبی در مخاطب ایجاد نمیکند و حس فریب دادن را انتقال میدهند. حتماً سعی کنید عنوان را طوری انتخاب کنید که با محتوا مرتبط باشد. میتوانید از عناوین جذاب که حس فوریت ایجاد میکند یا پیشنهاد خیلی خوب استفاده کنید، اما باید همراستا با محتوای ایمیل باشد.
3. برای ارسال ایمیلها نظم و برنامهریزی داشته باشید
ارسال بیش از حد ایمیلها یا ارسالهای با فاصله زمانی زیاد میتواند هردو به یک انداره بد باشد، اگر ارسالهای مکرر داشته باشید مخاطب را خسته میکنید؛ همچنین ارسالها با فاصله زمانی زیاد، باعث از یاد رفتنتان خواهد شد.
4. فقط ایمیلهای فروش ارسال نکنید
ارسال ایمیلهایی که همگی پیشنهادهای فروش یا تبلیغات خدمات شما هستند، شما را یک فروشنده صرف به نظر میرساند که فقط به فکر منافع خودتان هستید. بهتر است کمی خدمات رایگان خود را نیز اطلاع رسانی کنید. این کار باعث میشود تا اشتیاق مخاطبانتان را از دست ندهید.
5. مرتبط با حوزه فعالیت خود ایمیل بفرستید
دارا بودن بانک اطلاعاتی هدفمند یک مزیت محسوب میشود. در حوزه مرتبط با فعالیت خود ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید تا برای مخاطبین شما جذابیت داشته باشد. تنها در این حالت اعتماد مشتریان احتمالی خود را بدست خواهید آورد.