ایمیلهای مبتنی بر فریمورک AMP آیندهی خبرنامههای ایمیلی هستند.
شرکت Adobe در یادداشتی که در بلاگ این شرکت منتشر شد، اعلام کرد که پشتیبانی از AMP (Accelerated Mobile Pages) را در کمپینهای ایمیلیاش آغاز کرده است. اضافه شدن این امکان به مشتریان سرویس Adobe Campaigns امکان میدهد که کمپینهای ایمیلی طراحی کنند که مخاطب به طور مستقیم بتواند تعاملاتی را از داخل ایمیل انجام دهد.
امکانات جدید توسط برخی از بزرگترین سرویسدهندههای ایمیلی پشتیبانی میشود. جیمیل، اوتلوک و چند سرویس دیگر در ماههای اخیر پشتیبانیشان از ایمیلهای مبتنی بر AMP را اعلام کرده بودند.
سرویس Adobe Campaigns یکی از سرویسهای مدیریت مشتریان است که بخشی از خدمات آن، سرویس تخصصی ایمیل مارکتینگ است. با اضافه شدن این امکان، مشتریان این سرویس میتوانند ویژگیهای AMP را در کمپینهای ایمیلی که از طریق Adobe Campaigns میفرستند، اضافه کنند.
این ویژگیها به گیرندگان ایمیل امکان میدهد که به طور مستقیم از داخل صندوق ایمیل تعاملاتی را انجام دهند، بدون اینکه مجبور باشند روی لینکی کلیک کنند و به سایت اینترنتی دیگری مراجعه کنند.
فرمهای تعاملی مستقیم و دیگر امکانات جذاب
به عنوان مثال، طراحان ایمیل میتوانند فرمهایی را در داخل ایمیل قرار دهند که اطلاعاتی را از کاربر دریافت کند. دریافتکنندگان ایمیل میتوانند این فرمها را به صورت مستقیم در داخل ایمیل دریافتی تکمیل کنند و ارسال کنند. اطلاعات به صورت مستقیم در پنل ایمیلی ذخیره میشود.
همچنین امکانات دیگری مثل نظرسنجی آنلاین، رزرو آنلاین و مدیریت عضویت در خبرنامه، به صورت مستقیم از داخل ایمیل قابل پیادهسازی هستند.
آپدیت اتوماتیک محتوا
یکی از امکانات جذاب و هیجانانگیز سرویس جدید این شرکت، آپدیت شدن محتوا در طول زمان است. به عنوان مثال، یادداشتی را در بلاگ شرکت منتشر میکنید و بر اساس آن یادداشت، یک خبرنامهی ایمیلی برای مخطبین ارسال میکنید. اگر یادداشت اصلی را روی سایت آپدیت کنید، مطالب داخل خبرنامهها نیز به صورت real-time آپدیت میشود؛ حتی اگر کمپین قبلا ارسال شده باشد.
AMP چیست؟
AMP یک فریمورک متنباز است که با هدف اجرای سریعتر نسخههای موبایلی صفحات وب ایجاد شده است.
زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۸ کار روی این فریمورک را شروع کرد، اعلام کرد که با این فریمورک، ایمیلها قابلیتهای بیشتری برای ارتباط با مخاطب، تعاملی شدن و عملیاتی شدن پیدا میکنند.
جیمیل نیز در تابستان امسال اعلام کرد که قابلیت پشتیبانی از ایمیلهای مبتنی بر AMP را در نسخههای اندروید و iOS جیمیل اضافه کرده است.
AMP آیندهی خبرنامههای ایمیلی است – آن را جدی بگیرید
AMP نسل بعدی کمپینهای ایمیلی است. به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ در ماههای آتی چیزهای زیادی در این مورد خواهید شنید.