بهترین زمان برای ارسال کمپینهای ایمیلی چه ساعتی است؟
پاسخ کوتاه این است: بستگی دارد!
واقعیت این است که یک نسخهی واحد برای تمام شرکتها و کمپینهای ایمیلیشان نمیتوان پیچید. یک ساعت ارسال ممکن است برای یک کمپین بهترین زمان باشد و برای کمپینی دیگر، زمان مناسبی نباشد، ولی به صورت کلی دو تایم در طول روز هست که ایمیلها تأثیرگذاری بیشتری دارند:
ساعت ۱۰ صبح / این زمان، تایمی است که افراد سر کارشان مستقر شدهاند، چای یا قهوهی صبحگاهیشان را روی میزشان گذاشتهاند و یکی دو تا تسک مهم روز را انجام دادهاند و حالا میخواهند سری به صندوق ایمیلشان بزنند تا ببینند دنیا دست کیست!
ساعت ۲ بعدازظهر / ساعت ۱۴ یکی دیگر از تایمهایی است که میزان مراجعه به صندوق ایمیل زیاد است. تایم بعد از نهار است و افراد یک بار دیگر میروند سراغ صندوق ایمیل تا به ایمیلهای جدید رسیدگی کنند.
بعد از این دو تایم کاری، ساعت ۶ عصر نیز زمان مناسبی برای برخی کمپینها است.
گزارش تحلیلی سایت GetResponse نشان میدهد که میزان CTA ایمیلها (آمار کلیک داخل ایمیلها) در حدود ساعت ۶ عصر افزایش پیدا میکند. این تایم زمانی است که افراد از سر کار به خانه برگشتهاند و زمانی است که میتوانند با فراغت بیشتری به ایمیلهای رسیده نگاهی بیندازند و احتمالا روی برخی لینکها کلیک کنند و آنها را مطالعه کنند.
این تایم و همچنین تایمهای مربوط به روزهای تعطیل، زمانهای مناسبی هستند برای ارسال کمپینهایی که مخاطب فارغ از فضای اداری هم به آنها توجه نشان میدهد. مثل معرفی سرویسهای سرگرمی، اخبار و فروش محصولاتی که به کسبوکار ربطی ندارد، بلکه مربوط به زندگی افراد میشود.
یکی از دلایل اهمیت ساعت ارسال این است که سرویسهای ایمیل معمولا ایمیلها را بر اساس آخرین ایمیلهای رسیده، مرتب میکنند. یعنی وقتی کاربر صندوق ایمیلش را باز میکند، اول ایمیلهایی را میبیند که جدیدا برایش ارسال شده است. به همین دلیل برای بازاریابان ایمیلی مهم است که تایمهای مهم را شناسایی کنند؛ تایمهایی که باز شدن ایمیل توسط مخاطب هدف برایشان اهمیت دارد.
به همین دلیل برای برخی کمپینها ساعتهای اول صبح پیشنهاد میشود، برای برخی ساعتهای میانی روز و حتی برای برخی کمپینها، ساعتهای پایانی روز یا حتی اول شب پیشنهاد میشود.