نوروز از آنچه میبینید به شما نزدیکتر است!
در آخرین ماههای سال جاری میلادی هستیم. ماههایی که فصل شلوغ کاری دیجیتال مارکترها هست. مدیران کمپینهای ایمیلی هرچه در چنته دارند رو میکنند تا بهترین ایدههای تبلیغاتی و فروش را در کمپینها عرضه کنند. هم جشنوارههای فروش «جمعهی سیاه» و «روز شکرگزاری» در راه است و هم در آخرین ماههای سال، رقابت بزرگی برای سهم فروش بیشتر در جریان است.
در این یادداشت چند کمپین جدید از شرکتهای مشهور را با هم مرور میکنیم. درست است که تعطیلات بلکفرایدی و کریسمس احتمالا برای خیلی از برندهای ایرانی کارکردی ندارد، ولی چیزی به ماههای پایانی سال باقی نمانده. تیمهای هوشمند مارکتینگ از همین الان برای کمپینهای آخر سال برنامهریزی را شروع میکنند. بد نیست کمی ایده بگیرید!
۱. Zara Home
عنوان این کمپین ایمیلی:
در خانه، همراه با الکس ایگل
چه چیزهایی را در این ایمیل دوست داریم؟
این کمپین ایمیلی بر اساس ساختار پستهای بلاگی سایت Zara اجرا شده است، به همین دلیل ساختار طراحی آن با کمپینهای تبلیغاتی کمی متفاوت است. این ایمیل بر اساس یکی از پستهای بلاگ شرکت اجرا شده است؛ پستی که در آن مصاحبهای با خانم Alex Eagle انجام شده است.
تصاویر نیز حرفهای زیادی برای مطرح شدن در طراحی این کمپین دارند و حس و حال مناسبی را از مفهوم مورد نظر به کاربر منتقل میکنند.
در تصویر بالا، کمپین را در سمت چپ در حالت عرض پیشفرض و در قاب سمت راست، به صورت نسخهی ریسپانسیو موبایلی مشاهده میکنید.
۲. مکدونالد
عنوان این کمپین ایمیلی:
آگهی تلویزیونی کریسمس ما را الان ببینید!
چه چیزهایی را در این ایمیل دوست داریم؟
تمرکز روی طراحی نسخهی موبایلی / این کمپین ایمیلی برای پروموت کردن آگهی تبلیغاتی ویژهی کریسمس برند مکدونالد ارسال شده است؛ و این کار را به خوبی انجام داده است! طراحی ایمیل با تمرکز روی نمایش بهینه روی گوشیهای موبایل طراحی شده است. طراحی یک ستونی باعث شده که بهترین وضعیت دید را در گوشیهای موبایل شاهد باشیم.
انیمیشن / با توجه به محدودیتهای سرویسهای ایمیلی، امکان استفاده از ویدئو در داخل کمپینهای ایمیلی وجود ندارد، ولی با کمی خلاقیت و تمرکز در طراحی، میتوان گیفهای متحرک زیبایی ساخت و پیشنمایشی از ویدئو را در ایمیل به کاربر نشان داد. چیزی که با کیفیت بالایی در این کمپین اجرا شده است.
۳. برند Bloom & Wild
عنوان این کمپین ایمیلی:
Open this (tree)mail / این ایمیل درختی را باز کنید
چه چیزهایی را در این ایمیل دوست داریم؟
تم ایمیل / طراحی گرم و دلنشین
انیمیشنها / افکتهای سادهی انیمیشنی و ترکیب گیفهای متحرک و تصاویر، حس و حال خوبی را در ایمیل ایجاد کردهاند.
متن / ایمیل با عنوانی طنازانه شروع میشود، اشاراتی به مزایای خرید از این برند دارد و در نهایت با نظرات تعدادی از مشتریان، تکمیل میشود.
۴. برند Eve
عنوان این کمپین ایمیلی:
Rest easy this Black Friday
چه چیزهایی را در این ایمیل دوست داریم؟
طراحی ساده و زیبای ایمیل، قبل از هر چیزی توجهها را جلب میکند. مخاطب باید کمی در پسزمینهی مشکی اسکرول کند و بیاید پایین و تازه به پیام اصلی ایمیل میرسد که کد تخفیف ۲۰٪ را به مناسبت بلکفرایدی معرفی میکند.
۵. برند Monki
عنوان این کمپین ایمیلی:
Black Fri-NAY
چه چیزهایی را در این ایمیل دوست داریم؟
چیزی که باعث جذابیت این کمپین ایمیلی و انتخاب آن در این لیست شده، جدای از طراحی مینیمال و مونوکروم آن، استراتژی ایمیل است.
در زمانی که تقریبا تمام برندها تلاش میکنند تا با ارایهی تخفیفهای بیشتر، در رقابت عجیب و غریب Black Friday از رقبایشان پیش بیفتند و سهم فروش بیشتری کسب کنند، برند Monki یک نه بزرگ به این سنت میگوید و در کمپینش هم به همین نکته اشاره میکند. پیام محوری این کمپین، جسارتآمیز است. ممکن است این کمپین ایمیلی کمک چندانی به فروش بیشتر این برند نکند، ولی حرفش در ذهن مخاطب باقی میماند.