هر کارمند روزانه به طور میانگین ۱۲۱ ایمیل دریافت میکند.
با این آمار بالای ایمیلهای دریافتی، نرخ باز شدن ایمیلها کمی بیشتر از ۱۲٪ است و این آمار در سالهای اخیر در حال کاهش است.
اما همهی ایمیلها مورد بیتوجهی قرار نمیگیرند. چرا برخی ایمیلها با نرخ بالایی باز میشوند و برخی ایمیلها کنار گذاشته میشوند؟
استارتاپ MixPanel که یک داشبورد آنلاین تجزیه و تحلیل اطلاعات وبسایت است، گزارشی در بلاگش منتشر کرده و ۸۵ هزار ایمیل را بررسی کرده تا راز و رمز مورد توجه قرار گرفتن ایمیلها را بررسی کند.
اختصار
گزارش تحلیلی نشان میدهد بالاترین نرخ باز شدن ایمیلها مربوط به ایمیلهایی با ۴۲ کاراکتر در عنوان (Subject) است.
شخصیسازی
هرچه بانک ایمیلی شما کوچکتر، ولی سفارشیشدهتر باشد، نرخ باز شدن ایمیلها بالاتر میرود.
مشتاق کردن
جالب کردن برخی از مطالب خبرنامه خوب است، اما بیش از اندازه از این کار استفاده نکنید.
مثلا مشخص شده که یک بار استفاده کردن از علامت (!) در عنوان ایمیل، نرخ باز شدن ایمیلها را حدود ۱ درصد بیشتر میکند؛ ولی جالب است که وقتی از علامت تعجب چندگانه (!!!) استفاده میکنید، نرخ باز شدن تا ۵ درصد کاهش پیدا میکند.
بدون عشق!
همهی چیزی که نیاز دارید، «عشق» است – مگر وقتی دربارهی ایمیل صحبت میکنیم!
وقتی از کلمهی «عشق» در عنوان ایمیل استفاده میکنید، نرخ باز شدن ایمیلها حدود ۲ درصد افت میکند.
اینکه کاری کنید که ایمیلهای شما بیشتر و بهتر خوانده شوند، غیرممکن نیست. فقط به دستورالعملهای دقیقی نیاز دارید. واقعیت این است که طراحی و ارسال کمپینهای دقیق و حرفهای که خوب دیده شوند و خوب پاسخ بگیرند، به همین سادگیها هم نیست و ریزهکاریهای زیادی دارد.