تم تیره مُد جدید دنیای اینترنت است که راه خود را به کمپینهای ایمیلی هم پیدا کرده است.
در ماههای اخیر، مد تازهای در دنیای وب به راه افتاده و همه میخواهند «دارک» شوند. استفاده از تمها تیره در خیلی از سرویسها اضافه شده و کاربران میتوانند به حالت تیره شیفت کنند. مثلا شما میتوانید در اپلیکیشن جیمیل روی گوشی، حالت Dark Mode را فعال کنید و از تم تیرهی اپلیکیشن لذت ببرید.
توسعهدهندگان دلایل مختلفی برای استفاده از این استایل دارند. آسیب کمتر به چشمان کاربران، مصرف بهینهتر منابع دیوایس و همچنین نمایش زیبا و تأثیرگذار، از دلایلی هستند که استفاده از تم تیره را جذاب و کاربردی میکنند.
دنیای ایمیل هم از این ترند نوظهور دور نمانده است. این روزها در سرویسهای ایمیلی و در بین طراحان ایمیل، حرف و حدیث از Dark Mode زیاد است.
پشتیبانی کلاینتهای ایمیلی از حالت دارکمود
اغلب کلاینتهای مشهور ایمیلی به خوبی از حالت Dark Mode در ایمیلها پشتیبانی میکنند. در جدول زیر میتوانید وضعیت پشتیبانی در چند سرویس مشهور ایمیلی را مشاهده کنید:
اپلیکیشن جیمیل روی اندروید و Outlook 365 نیز سرویسهایی هستند که اعلام کردهاند به زودی این حالت را در نسخههای جدیدشان فعال میکنند.
دارکمود چه تغییراتی در طراحی ایمیل ایجاد میکند؟
یک راه ساده برای بررسی وضعیت طراحی ایمیلتان در حالت تیره، تست آن روی نسخهی رایگان سرویس ایمیلی Outlook.com است. حالت تیره را در این سرویس در بخش تنظیمات روشن کنید، نسخهای از ایمیلتان را بفرستید و ببینید شکل نمایشی آن چطور است.
مهم است که به وضعیت نمایشی ایمیلهایتان روی حالت تیره توجه کنید. هنوز آمار دقیقی منتشر نشده، ولی مطمئن باشید بخش قابل توجهی از مخاطبین شما، ایمیلها را در سرویسهایی مشاهده میکنند که در وضعیت Dark Mode هستند. اگر ایمیل شما وضعیت خوبی نداشته باشد، اوضاع خراب میشود!
چند تا نکتهی کوچک و کاربردی را از ما داشته باشید:
- از تصاویر PNG در حالت Transparent (شفاف) استفاده کنید.
- حواستان باشد که در حالت دارکمُد، برخی از گرافیکهای کوچک داخل ایمیل (مثل لوگوی شبکههای اجتماعی) که با رنگ تیره هستند، ممکن است از چشم دور بمانند. یک راهحل میتواند این باشد که برای این قبیل گرافیکها، یک خط دور روشن (stroke) تعریف کنید تا در حالت دارک خودش را نشان دهد.
- برای اینکه ببینید ایمیلتان در حالت دارک چگونه روی کلاینتهای ایمیلی دیده میشود، بد نیست موقع طراحی یک بار ایمیل را در این حالت بررسی کنید.
تصاویر در طراحی دارک
اگر طراحی سفارشی برای حالت دارک انجام دادهاید، میتوانید از متاتگهای زیر در طراحی ایمیلتان استفاده کنید تا به کلاینتهای ایمیلی این موضوع را اعلام کنید:
<meta name=”color-scheme” content=”light dark”>
<meta name=”supported-color-schemes” content=”light dark”>
پس از درج این متاتگها، میتوانید تنظیمات لازم را در تگ <style> انجام دهید:
<style>
@media (prefers-color-scheme: dark) {
/* Styles for Dark Mode */
}
</style>