ایمیل مارکتینگ همچنان یکی از مؤثرترین و کاربردیترین ابزارهای ارتباطی با مشتریان و برقراری روابط پایدار با آنها است.
با بررسی آمار تخصصی این حوزه، میتوانید ببینید که بیزینسهای موفق دنیا چگونه از این ابزار قدرتمند استفاده میکنند تا به بالاترین نرخ ROI برسند.
نرخهای باز شدن و کلیک ایمیل
- بالاترین نرخ باز شدن و کلیک شدن ایمیلها مربوط به این حوزههای فعالیت است: سرویسهای مبتنی بر سرگرمی و هنر، ساختوساز، منابع انسانی، مباحث حقوقی و قانونی و دولتی، املاک.
- خوانندگانی که از روی موبایل ایمیل را باز میکنند و سپس یک بار دیگر ایمیل را روی کامپیوتر باز میکنند، ۶۵ درصد بیشتر احتمال دارد که روی ایمیل کلیک کنند.
- ۱۵٪ از بازاریابان ایمیلی میگویند که به صورت مرتب آمار باز شدن و کلیک شدن ایمیلها را بررسی نمیکنند. فقط ۲۳٪ از بازاریابان ایمیلی میگویند که ابزارهای لازم برای بررسی کامل آمار باز شدن و کلیک شدن ایمیلها را روی کمپینهایشان اجرا میکنند.
- کمپینهایی که روز سهشنبه ارسال میشود، بالاترین آمار Open Rate را دریافت میکند.
- کمترین میزان باز شدن ایمیلها مربوط به کمپینهای شرکتهای بازاریابی و تبلیغاتی است.
محتوای ایمیل
- ۶۶٪ از بازاریابان ایمیلی کمپینهایشان را بر اساس سن مخاطبین سفارشی میکنند.
- ۵۶٪ از برندهایی که از ایموجی (شکلک) در عنوان ایمیل استفاده میکنند، آمار باز شدن بالاتری نسبت به بقیه به دست میآوردند.
- با این حال فقط ۹٪ از عناوین ایمیلها حاوی ایموجی است.
- تقریبا نیمی از بازاریابان میگویند که بعضی وقتها از متنهای متفاوتی برای عنوان ایمیل استفاده میکنند تا بازخورد آن را بسنجند.
- ۹۱٪ از فروشگاهها مایل هستند از شرکتهایی که با آنها کار تجاری انجام میدهند، ایمیل دریافت کنند.
- ایمیلهای اسپم در سال جاری با احتمال بیشتری از سد فیلترهای امنیتی رد میشوند.
- ایمیلهای تراکنشها ۸ بار بیشتر از ایمیلهای تبلیغاتی معمولی باز میشوند.
بخشبندی بانک ایمیل
- ۸۳٪ از شرکتها از تقسیمبندی بانک ایمیلی استفاده میکنند.
- با این حال ۴۲٪ از بازاریابان میگویند که از تقسیمبندی بانک ایمیلی در هنگام ارسال ایمیلها چندان استفاده نمیکنند.
- بهترین تاکتیکهای شخصیسازی ایمیل، توانایی تقسیمبندی گروه مخاطبین است.
- مخاطبین تا ۷۵٪ علاقهی بیشتری به کمپینهایی که بخشبندی شده، نشان میدهند.
کاربردهای ایمیل
- حدود ۶.۷ میلیارد آدرس ایمیل در حال حاضر وجود دارد.
- آمار ایمیلهای فعال به ۵.۶ میلیارد آدرس میرسد.
- جیمیل ۱ میلیارد آدرس ایمیل فعال دارد.
- حدود ۴۹٪ از شرکتها از یکی از انواع «اتوماسیون ایمیلی» (Email Automation) استفاده میکنند.
- ایمیلهایی که روی موبایل شیوهی نمایش خوبی ندارند، ممکن است در ۳ ثانیه حذف شوند.
- ۵۱٪ از بازاریابان میگویند که عدم موفقیت آنها در غنی کردن کیفیت بانک ایمیلی، مهمترین مانع آنها برای موفقیت در کمپینهای ایمیلی است.
- ۸۶٪ متخصصین ترجیح میدهند از ایمیل برای ارتباطات تجاری استفاده کنند.
- ۷۸٪ مصرفکنندگان از یک خبرنامهی ایمیلی به این دلیل خارج میشوند که ایمیلهای زیادی از آن شرکت دریافت کردهاند.
ایمیل روی موبایل
- ۷۳٪ شرکتها بررسیهایی برای سفارشی کردن ایمیلها روی موبایل را انجام دادهاند.
- بالاترین درصد باز شدن ایمیلها روی گوشی موبایل، مربوط به کمپینهای املاک، رویدادها و سینمایی است.
- کمترین درصد باز شدن ایمیلها روی گوشی موبایل، مربوط به کمپینهای شرکتهای آیتی، شرکتهای B2B و عمدهفروشیها است.
- کاربران موبایلی ایمیلهایشان را سه برابر بیشتر از کاربران دیگر چک میکنند.
- ۵۲٪ کاربران اعلام کردهاند که مایل به باز کردن ایمیلهایی که روی موبایل به خوبی نمایش داده نمی شود، نیستند.
- ۳۵٪ از متخصصین ایمیلهایشان را روی گوشی موبایل چک میکنند.
- پیشبینی میشود که در سال جاری آمار کاربرانی که ایمیلهایشان را روی موبایل چک میکنند، به ۸۰٪ برسد.
- محبوتترین ابزارها برای باز کردن ایمیلها، آیفون اپل (با ۲۹٪) و جیمیل (با ۲۷٪) هستند.