فراگیر شدن ویروس کرونا در اغلب مناطق دنیا، باعث شده که شرکتهای زیادی مدل دورکاری را برای کارمندانشان تجویز کنند.
نتایج یک پژوهش که توسط مؤسسهی LiveInent انجام شده نشان میدهد که کار کردن کارمندان شرکتها در خانه در مجموع باعث شده که میزان باز شدن کمپینهای ایمیلی ۵٪ رشد داشته باشد.
در این پژوهش، کمپینهای ایمیلی در هفتههای قبل از بروز بحران کرونا و در طول هفتهی اول بحران جهانی کرونا با هم مقایسه شدند. نتایج این بررسی نشان میدهد که خبرنامههای ایمیلی که در حوزههای هنر و سرگرمی و استایل و مد منتشر شدهاند، نتایج بهتری نسبت به سایر حوزهها کسب کردند و آمارهای بهتری داشتند.
همچنین خبرنامههای ایمیلی که مربوط به استارتاپهای فروش آنلاین کالا بودند، آمارهای بهتری را در طول بحران کرونا به دست آوردند و فروشگاههای اینترنتی به فروشهای بیشتر و بهتری از طریق کمپینهای ایمیلی رسیدند.
با توجه به اینکه بسیاری از فروشگاههای معتبر فیزیکی تعطیل شدهاند و همچنین به دلیل ترس عموم مردم از حضور در فضای فروشگاهها، کمپینهای ایمیلی فروشگاههای فیزیکی فروش کالا و استارتاپهای فروش کالا، بیشتر مورد اقبال قرار گرفتهاند و مخاطبین، خبرنامههای ایمیلی را به عنوان جایگزینی برای حضور در فروشگاه و اطلاع از شرایط ویژهی فروش میبینند.
LiveIntent یک استارتاپ بازاریابی است که هر ماه اطلاعات ۲۵۰ میلیون مصرفکننده را در فضای اینترنت بررسی و تحلیل میکند و از استارتاپهای پیشرو و خوشنام در این حوزه است. معاون این استارتاپ میگوید: «با توجه به توجه ویژهی عمومی مردم به توصیههای رسمی برای حفظ قرنطینهی خانگی و دور شدن از فضاهای عمومی، خبرنامههای ایمیلی ارتباط بیشتری با مخاطبین برقرار میکنند و کیفیت آماری کمپینهای ایمیلی در سراسر دنیا در حال رشد است.»
یکی از ویژگیهای خبرنامههای ایمیلی که شرکتهای معتبر در زمان بروز بحرانهایی مثل فراگیری ویروس کرونا منتشر میکنند این است که این خبرنامهها ارتباطی مستقیم با تکتک مخاطبین و اضعای لیست خبرنامههای آن شرکت برقرار میکنند. ارتباطی که کیفیت بهتری نسبت به شبکههای اجتماعی دارد. در زمان بروز بحرانها، شبکههای اجتماعی پر از اطلاعات پراکنده و بعضا غیرمعتبر میشوند و باعث سردرگمی مخاطبین میشوند. شرکتهای معتبر و خوشنام، با استفاده از کمپینهای ایمیلیِ حرفهای، میتوانند اعتماد را به مخاطبین برگردانند و علاوه بر اطلاعرسانی دقیق زا شرایط، خدمات و محصولاتشان را متناسب با شرایط جدید به مشتریانشان عرضه کنند.