خبرنامهی ایمیلی در کجای منظومهی بازاریابی قرار میگیرد؟
به خبرنامهی ایمیلی به چشم یک ابزار رسانهای نگاه کنید، نه یک تراکت تبلیغاتی.
البته این موضوع به خود شما بستگی دارد.
میتوانید سطح انتظارتان را پایین بیاورید و همان انتظاری را که از یک تراکت تبلیغاتی که توی خانهها و مغزهها پرت میشود، از خبرنامهی ایمیلی هم داشته باشید؛ ولی حرف من این است که میتوانید انتظار خیلی بیشتری از کمینهای ایمیلیتان داشته باشید.
این روزها جلب کردن توجه مخاطب از طریق تبلیغات مستقیم به کار سختی تبدیل شده. حداقل این است که تبلیغات مستقیم برای اینکه کارکردی داشته باشد، به هزینهی خیلی بیشتری نسبت به سالهای قبل نیاز دارد.
تعداد و حجم پیامهایی که به صورت مستقیم و از روشهای direct marketing و outbound marketing در اختیار مخاطب قرار میگیرد، خیلی زیاد شده. راه چاره برای فائق آمدن بر این چالشها، استفاده از ظرفیتهای inbound marketing است. توجه به راهکارهای بازاریابی درونگرا، راه موفقیت در اقتصاد امروز است.
در روشهای بازاریابی درونگرا، شما به مخاطب «ارزش» را معرفی میکنید، نه «محصول و خدمات» را. مخاطب به واسطهی ارزشی که در اختیار او قرار میگیرد، توجهش به پیام شما جلب می شود و در نهایت وارد منظومهی بازاریابی شما میشود.
در روشهای بازاریابی درونگرا، فرایند مارکتینگ طولانیتر از روشهای دیگر است، ولی تأثیرگذاری بیشتری دارد و به شرط رعایت ریزهکاریهای آن، سودآوری بیشتر با میزان هزینهی کمتری به شما میدهد.
خبرنامههای ایمیلی که با این رویکرد طراحی و اجرا شوند، به ابزاری رسانهای تبدیل میشوند و مخاطب را با پیام خود (که در واقع پیام محوری برند شماست) همراه میکنند. شما میتوانید از طریق کمپینهای ایمیلی تولید ارزش کنید و محتوا را به کار ببندید تا پیامتان را به شیوهای شیوا و دلپسند به دست مخاطب برسانید.
بحث بعدی ما در مورد «استراتژی ایمیل مارکتینگ» است. موضوعی بسیار مهم که بسیار دستکم گرفته میشود.