یکی از اصطلاحاتی که در حوزهی خبرنامههای ایمیلی ایجاد شده، اصطلاح EmailZine است.
«مجلات ایمیلی» یکی از بسترهای خوب و قابل اعتنا برای انتشار محتوا هستند.
در این یادداشت، در مورد کارکرد خبرنامههای ایمیلی به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی درونگرا (inbound marketing) نوشتیم. اینباند مارکتینگ به روشهای بازاریابی گفته میشود که پیام بازاریابی به صورت غیرمستقیم و از طریق انتشار و انتقال محتوای دارای ارزش، به مخاطب ارایه میشود.
«مجلات ایمیلی» (EmailZine) یکی از راهکارهایی است که میتوانید برای ارتباط با مخاطبین بالقوهی برندتان استفاده کنید. فرقی نمیکند که یک شرکت تجاری را اداره میکنید یا بیزینسی فریلنس را. خبرنامهی ایمیلی که در قالب یک مجلهی محتوایی به مخاطب شما ارایه میشود، میتواند راهکاری عالی باشد برای حفظ ارتباط شما با مخاطبانتان.
مفهوم مشترک
یکی از مفاهیم پایهای در مجلات، «مشترکین مجله» است. هر مجلهای، گسترهای از مخاطبین دارد که خوانندهی دائمی مجله هستند. مجله زمانی که چاپ میشود، از طریق پست یا پیک برای این دسته از خوانندگان ارسال میشود.
وقتی پای رسانههای آنلاین به میان میآید، به دنبال تعبیر دیگری برای مفهوم مشترک و خوانندهی دائمی هستیم. مجلات باید به دنبال راهکاری باشند که مجله را به سریعترین و سادهترین و مرسومترین روش، به دست این گروه از خوانندگان برسانند؛ و اینجاست که خبرنامهی ایمیلی کارایی خود را نشان میدهد.