یکی از پربینندهترین مجموعههای تصویری بالاخره به پایان خودش رسید. حالا که این یادداشت را میخوانید، ممکن است اپیزود آخر سریال «بازی تاج و تخت» را هم دیده باشید و شاید سرخورده هم شده باشید.
در این یادداشت از فرصت ایجاد شده بابت هیجان این سریال استفاده میکنیم و سعی میکنیم آموزههای GOT را در ایمیل مارکتینگ بررسی کنیم! هرچه که نباشد، در ایمیل مارکتینگ هم مانند داستانهای این سریال، شما یا باید برنده شوید یا بمیرید – راه وسطی وجود ندارد!
جان اسنو
به هدفتان پایبند بمانید.
یکی از چیزهایی که به صورت مشخص در فرمانده ما دیده میشد این بود که او با صرف نظر از برچسبهایی که به او میزدند («پسر نامشروع» یا «پادشاه شمال»)، همیشه به ارزشهای کلیدی خودش پایبند بود.
در ایمیل مارکتینگ باید به هدفهای کلیدی خود پایبند بمانید. فرقی نمیکند کمپینهای شما برای معرفی یک جشنوارهی فروش است یا ارایهی پیشنهادات ویژه به مشتریان یا معرفی محصول و سرویس جدید. در همهی کمپینها به یک خط محوری وفادار باشید و ارزشهای کلیدی کمپین را در نظر داشته باشید.
آریا استارک
سازگاری داشته باشید تا موفق شوید.
دختر ند استارک تا به حال تواناییهای عظیمی را از خود نشان داده و چیزی که باعث نجات او شده، توانایی سازگاری اوست! او به عنوان یک شاهزاده شروع به کار کرد و راهش را به عنوان «قاتل» ادامه داد، مهارتهایش را افزایش داد و از هر فرصتی برای بهتر کردن مهارتهایش استفاده کرد.
ایمیل مارکتینگ چندان با این نوع شخصیت بیگانه نیست. شما شروعی کوچک با لیستی محدود از مشتریانتان دارید و به تدریج با استفاده از روشهای مختلف، بانک ایمیلی خودتان را گسترش میدهید. از مهارتهای مختلف برای توسعهی کارتان استفاده میکنید؛ از عناصر تعاملی در ایمیلها استفاده میکنید، از ویدئو استفاده میکنید و همیشه دنبال جدیدترین ترندها هستید. به این ترتیب خیالتان راحت است که در زمانهای مختلف، میتوانید خودتان را با شرایط بازار وفق دهید.
اوبرین مارتل
تأثیر محتوای ایمیل با حجم ایمیل تناسب دارد
یکی از درسهای مبارزهی شاهزاده اوبرین با کوه، صرفنظر از نشان دادن غرور غیرمعمولی او، این بود که «اندازه مهم نیست». چیزی که مهم است این است که وقتی زمانش برسد، چه مقدار قلب و روح از خودتان نشان میدهید!
درسی که از او در ایمیل مارکتینگ میگیریم این است که زمان زیادی را صرف تولید محتوای بزرگ نکنید و خوانندگان را خسته نکنید. در عوض روی ایدهی محوری «کوچک، بیشتر است» تمرکز کنید! محتوا را در داخل ایمیل با استفاده از ابزارهایی مثل Accordition و گیفهای متحرک و ویدئوهای کوتاه و تیترها و لیدهای گویا، به شکلی متفاوت و کوتاه به خوانندگان ارایه کنید و اطمینان حاصل کنید که مخاطب پیام محوری شما را درک کرده است.
سیریو فارل
حسابشده بگویید Not Today !
وقتی با یک بانک بزرگ مواجه میشوید، غریزهی شما میگوید که آنها را بلافاصله به مشتری تبدیل کنید. شروع میکنید به بمباران آنها با ایمیلهای خوشآمدگویی و غیره. اجازه بدهید کمی حسابشدهتر عمل کنید. بگویید «الان نه»!
محتواهای تبلیغاتی را بر اساس ترجیحات و علاقهمندی های مشتریان انتخاب کنید. مشتریانتان را دستهبندی کنید و آنها را به گروههای مختلف تقسیم کنید. سعی کنید محتوای مناسب را برای هر گروه از مشتریان ارایه کنید. دفعهی بعدی که با یک لیست بزرگ مواجه شدید، میدانید چه باید بگویید!