خبرنامهی اولتان منتشر شد؟ مبارک باشد! برای خبرنامههای بعدی چه ایدههایی دارید؟!
ایمیل مارکتینگ یک فرایند دنبالهدار است. وقتی از ایمیل مارکتینگ صحبت میکنیم، در مورد یک کمپین برای معرفی خودتان یا شرکتتان یا محصولتان صحبت نمیکنیم که آن را ارسال کنید و بعد بنشینید و منتظر نتیجه باشید! ایمیل مارکتینگ یک فرایند طولانیمدت است. در یادداشت دیگری اشاره کرده بودیم که کمپینهای ایمیلی در منظومهی بازاریابی، میتوانند جزئی از بازاریابی درونگرا طبقهبندی شوند. به این نکته هم اشاره کرده بودیم که برای گرفتن نتیجهی مناسب از سرمایهگذاری روی کمپینهای ایمیلی، باید استراتژی مناسبی برای ورود به این حوزهی بازاریابی داشته باشید.
در بین کاربران، با سؤالات دوستان زیادی مواجه میشویم که با اطلاعاتی کلی در مورد اهمیت ایمیل مارکتینگ وارد این حوزه میشوند و کمپینی را به صورت مقدماتی برای لیستی از مشتریانشان ارسال میکنند و ادامهی کار را رها میکنند. برای آنها این سؤال پیش میآید که چرا نتیجهی مناسبی از تککمپینشان نگرفتهاند. پاسخ این است که هیچ نشریهای با یک شماره انتشار نمیتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و تقریبا هیچ کمپین ایمیلی نیز با یک بار ارسال نمیتواند به هدف مورد نظرش برسد.
به این نکته هم توجه داشته باشیم که وقت از کمپینهای مرتبط با هم و سلسلهوار صحبت میکنیم، منظورمان انتقال یک پیام واحد در بازههای زمانی مختلف نیست. حتی تغییر گرافیک و محتوا و قالب ایمیل نیز چندان راهگشا نیست. اگر قرار است هر هفته یا هر ماه برای کاربرانتان خبرنامهی ایمیلی ارسال کنید، به چیزی بیشتر از تکرار پیامهای واحد نیاز دارید. باید در هر خبرنامه، ارزش جدیدی را به مخاطب ارایه کنید.