اگر در حوزهی ایمیل مارکتینگ فعالیت میکنید، احتمالا با لانچ کردن زیاد سر و کار دارید. ایمیل مارکترها همیشه در حال لانچ کردن هستند. آنها مرتب موشک هوا میکنند! هر کمپینی که طراحی میشود، باید لانچ شود و مثل موشک بفرستیمش هوا!
حالا وقتی پای لانچ یک محصول یا سرویس به میان میآید، قضیه خیلی «لانچ» در «لانچ» میشود! ما یک کمپین «لانچ» میکنیم تا «لانچ» شدن محصول را به علاقهمندان اعلام کنیم.
تصمیم گرفتهایم از این به بعد کمپینهای ایمیلی را از منظر طراحی بررسی کنیم. هر هفته چند کمپین زیبایی را که میبینیم، میگذاریم پیش رو و نکاتی که به نظرمان میرسد را در موردشان مینویسیم. طراحی تقریبا همه چیز است. بهترین کمپین با طراحی بد به فنا میرود و طراحی زیبا و حرفهای شاید بتواند یک کمپین ضعیف را نجات دهد.
کمپین ایمیلی معرفی اپل واچ سری ۴
ایمیلی ساده و مینیمال و شکیل.
شبیه به چیزی که از محصولات اپل سراغ داریم و در سایت شرکت اپل نیز میبینیم.
رعایت جزییات در تمام قسمتهای طراحی ایمیل به چشم میخورد و آن را در کلاسی بالا قرار داده است.
این ایمیل با ساختاری یک ستونه در قسمت بالا (Masthead) شروع شده و به طراحی دو ستونی در بقیهی بخشها میرسد.
رعایت جزییات حقوقی در قسمت فوتر ایمیل جلب توجه میکند و این ایمیل را به یک سند رسمی تبدیل میکند.
کمپین معرفی iOS Design Kit
همانطور که از عنوان ایمیل هم مشخص است، این کمپین برای کاربران عادی نیست، بلکه برای طراحان اپلیکیشن است که از ابزار طراحی و توسعه iOS Design Kit استفاده میکنند.
با اینکه با یک خبرنامهی تخصصی سروکار داریم، ولی رعایت جزییات در طراحی همچنان مشهود است.
خبرنامه با یک تیتر گویا شروع میشود و لیدی توضیحی و کامل آن را تکمیل میکنید و دکمهای (CTA) شاخص برای ارجاع کاربر به صفحهی لندینگ، که هدف ارسال این کمپین هم همین است.
اپل در طراحی این کمپین از پسزمینهای تیره و حاوی گرادیانت استفاده کرده است.
کمپین معرفی محصول جدید GoPro
کمپینی ساده و گویا برای نشان دادن سریع و گرافیکی قابلیتهای یک محصول انقلابی: دوربین فیلمبرداری GoPro که مخصوص تصویربرداری در شرایط زیر آب است.