ایمیل مارکتینگ به یکی از مارکتهای جذاب این روزها در سیلیکونولی تبدیل شده و توجه سرمایهگذاران را جلب کرده است.
در رسانهای که به صورت اختصاصی در حوزهی ایمیل مارکتینگ منتشر میشود، بیمناسبت نیست که هر از چندی نگاهی به اتفاقاتی که در این بازار در دنیا میافتد، داشته باشیم.
ایمیل مارکتینگ یکی از ترندهای روز فضای استارتاپی دنیاست. گزارشهای مختلف مراکز معتبر تحقیقات بازار، روند توسعهی بازار ایمیل مارکتینگ را رو به رشد تخمین میزنند و روزی نیست که خبر جدیدی از یک استارتاپ تازه در این حوزه نشنویم. مؤسسات سرمایهگذاری مستقر در سلیکونولی و سایر هابهای استارتاپی دنیا، اخیرا علاقهی زیادی به ایدههای مرتبط با سرویسهای ایمیلی و ایمیل مارکتینگ و خبرنامههای ایمیلی پیدا کردهاند.
شرکت Mailgun استارتاپ ایمیلی Mailjet را خرید
آخرین خبر بازار این است: شرکت Mailgun که یکی از شرکتهای نامآور حوزهی خدمات ایمیل مارکتینگ است و در ایالات متحده آمریکا مستقر است، شرکت Mailjet که یک استارتاپ فرانسوی خدمات ایمیل مارکتینگ است را خرید.
دفتر مرکزی استارتاپ Mailjet در پاریس مستقر است و دفاتری نیز در لندن، دوسلدورف آلمان، تورنتو و نیویورک دارد.
شرایط این خرید هنوز منتشر نشده، ولی Mailjet قرار است برندش را حفظ کند و با همان شرایط قبلی به مشتریانش خدمات دهد. خریدار اعلام کرده که Mailjet مدیرعامل و تیم قبلی را حفظ خواهد کرد. با این تلفیق، تعداد پرسنل دو کمپانی در دفاتر مختلف دو شرکت به ۳۰۰ نفر میرسد.
Mailgun در مجموع ۱۶۰ هزار مشتری در سراسر دنیا دارد و Mailjet نیز به ۱۳۰ هزار مشتری خدمات میدهد. با این خرید، مجموع خدمات Mailgun در ۱۵۰ کشور دنیا به ۲۹۰ هزار مشتری میرسد.
شرکتهای فعال در حوزهی خدمات ایمیل مارکتینگ حوزههای مختلفی را پوشش میدهند. هرکدام از این دو شرکت نیز در یکی از این حوزهها سرآمد بودند. Mailgun تمرکزش را روی ارایهی سرویسهای ایمیل مارکتینگ به توسعهدهندگان و تیمهای فنی گذاشته است و Mailjet روی ارایهی سرویسهای تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ تمرکز کرده است.
با ترکیب شدن خدمات این دو شرکت، سرویسهای مبتنی بر API شرکت خریدار با رابط کاربری دلپسند و سرویس چندزبانهی شرکت فروشنده تلفیق میشود و امکانات جدیدی را برای مشتریان هر دو سرویس فراهم میکند.
شرکت Mailgun ده سال پیش کارش را شروع کرد. در سال ۲۰۱۷ یکی از شرکتهای سرمایهگذاری استارتاپی، این سرویس را با مبلغ ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.
مدیرعامل این شرکت میگوید: «ایمیل یکی از پایههای دنیای اینترنت است و همچنان به عنوان یکی عناصر اصلی در فضای کار و زندگی کاربران، نقش محوری دارد. علاوه بر این، ایمیل بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در بین کانالهای تبلیغاتی دارد.»
بازار ایمیل مارکتینگ در ایران
ایمیل مارکتینگ در ایران نیز روند رو به رشدی دارد، ولی نگاه اغلب تیمهای فعال در این حوزه به خارج از ایران است.