«تام فیشبورن» (Tom Fishburne) یک کارتونیست آمریکایی است که کارهایش در حوالی مارکتینگ و بازاریابی و تحلیل بازار میچرخد و با چرخش قلم روانش، کارتونها و کمیکاستریپهایی برای نقد و بررسی ترندهای روز مارکتینگ دنیا میکشد. کارهای او محبوبیت زیادی بین بازاریابان دارد و با اینکه عیب و ایرادشان را به شکل روی اعصابی به رخشان میکشد، ولی دوستش دارند!
تحلیلگر روایت جدید آقای مارک، در جلسهای نشسته و در حال توضیح و تبیین چرایی تمرکز بیشتر روی نسخههای موبایلی کمپینهای ایمیلی است، ولی ظاهرا نیازی نیست که برای اهمیت تمرکز روی موبایل، خیلی خودش را اذیت کند. همهی حاضران در جلسه، سرشان توی موبایل است. موبایل در این روزها، صفحهنمایش اصلی بیشتر کاربران شده است. نه فقط در ایمیل، بلکه تقریبا در اکثر روندهای دیجیتال، موبایل بازار را قبضه کرده است: خواندن خبر، خرید، سرگرمی، تماشای ویدئو – و صد البته مطالعهی ایمیل.
در یادداشت دیگری که برای موضوع طراحی ایمیل برای موبایل منتشر کرده بودیم، در باب تبیین موضوع به این آمار اشاره کردیم که تقریبا ۷۵ درصد از ایمیلهایی که کاربران جیمیل می فرستید، روی موبایل دیده و خوانده میشود.