اگر به تازگی میخواهید کمپینهای ایمیل مارکتینگتان را شروع کنید، پیشنهاد میکنیم این سند را مطالعه کنید.
۱. تصویر بزرگ: هدف شما از انتشار خبرنامهی ایمیلی چیست؟
تبریک میگویم! میخواهید اولین خبرنامهی ایمیلی را بفرستید، ولی قبل از ارسال اجازه دهید یک سؤال کلیدی بپرسیم: «چرا میخواهید خبرنامه بفرستید؟» طبیعتا این اولین سؤالی است که باید از خودتان بپرسید.
معمولا محتوای کمپینهای ایمیلی در حول این چهار محور میچرخد:
- هویت برند —- چه کسی هستید، و به چه چیزهایی اهمیت میدهید؟
- خدمات —- محتوا و داستانهایی که میخواهید به واسطهی آن خدماتتان را معرفی کنید.
- ابزار —- محتوا و داستانهایی که نیاز دارید به واسطهی آنها شناخته شوید.
- شخصیسازی —- داستانها و روایتهایی که حول محور یک فرد جریان پیدا میکند.
یک کمی ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسپ، ولی بهتر است کمی با دقت به آنها توجه کنید و ببینید کدام یک از گزارههای بالا به هدف شما نزدیک است؟
چگونه میخواهید خدماتی را از طریق ایمیل به مخاطبینتان ارایه کنید؟ آنها از شما چه انتظاری دارند و دنبال چه هستند؟ چه مدل محتوا و داستانهایی را میتوانید به شکلی اختصاصی و با کیفیت به مخاطبینتان ارایه دهید؟
۲. شاخصهها: موفقیت کمپینهای ایمیلیتان را چگونه میخواهید بسنجید؟
شاخصههایی که بهتر است به آنها توجه کنید: میزان بازدیدی که سایتتان در حال حاضر دارد، میزان دنبالکنندگان شما در شبکههای اجتماعی، لیست ایمیل شما، درصد باز شدن ایمیلها، درصد کلیک روی ایمیلها، میزان ارجاعات کمپینهای ایمیلی به سایت، میزان توجه خوانندگان خبرنامه به لینکهای مختلف، درآمدی که از راه انتشار خبرنامهها بهدست میآورید.
اولویتبندی شاخصهها: بر اساس نیازی که دارید و شرایط مختلف، ممکن است برخی از این شاخصهها اهمیت بیشتری برایتان پیدا کنند. کدامیک از آنها برایتان مهمتر هستند و چرا؟
۳. هدفگذاری مخاطبین: مخاطب اصلی کمپینهای شما چه افرادی هستند؟
تصویری از افرادی که مخاطب اصلی کمپینهای ایمیلی شما هستند، پیش رو داشته باشید. چه چیزهایی برای مخاطبین شما اهمیت دارد؟ هر چقدر در مورد مخاطبین کمپینهایتان اطلاعات بیشتری داشته باشید و در مورد نیازها و انتظاراتشان بیشتر بدانید، موفقیت بیشتری بهدست خواهید آورد.
۴. توضیحات بیشتر در مورد کمپینها
- خبرنامههای ایمیلی شما در چه بازههای زمانی ارسال میشوند؟ (روزانه / هفتگی / ماهیانه / بعضی وقتها)
- خبرنامههای ایمیلی را در چه بازهی زمانی از روز میخواهید ارسال کنید؟ چرا؟
- نام خبرنامه را چه میخواهید بگذارید؟
- فرمت گرافیکی خبرنامهی شما چگونه خواهد بود؟ از فرمت متنی استفاده میکنید یا نیاز به طراحی قالب گرافیکی دارید؟
- اجزای گرافیکی خبرنامهی شما چگونه باید باشد؟ چه جزییاتی را در طراحی باید لحاظ کنید؟
۵. پیشنیازها برای یک خبرنامهی خوب
- شخصیت خبرنامهی شما چگونه است؟ (مخاطب با دیدن خبرنامههای شما، چه برداشتی میکند؟ چه تأثیری میخواهید روی مخاطب بگذارید؟)
- چه مدل محتوایی را در خبرنامهها میخواهید درج کنید؟ (متن، تیتر، تصاویر و…)
۶. زمانبندی برای شروع به کار خبرنامهی ایمیلی
- چه افرادی در فرایند آمادهسازی خبرنامه قرار است مشارکت داشته باشند؟
- چه تعداد جلسه برای هماهنگی کارها با تیم مورد نیاز است؟
- تاریخ آمادهسازی اولین نمونهی آزمایشی خبرنامه کی است؟
- تاریخ رونمایی و ارسال خبرنامهی نهایی کی است؟
این سند، یک چشمانداز سریع از وضعیت خبرنامههای ایمیلی جدیدالورود شما پیش رویتان قرار میدهد.