شخصیسازی ایمیل به اقداماتی گفته میشود که باعث میشود کمپین ایمیلی شما برای کاربران شما به صورت یک ایمیل شخصی به نظر برسد.
سادهترین حالت شخصیسازی، درج نام مخاطب در ابتدای ایمیل است. در مراحل پیشرفتهتر، میتوانید فیلدهای سفارشی بیشتری را در کمپینهای ایمیلی درج کنید یا حتی بر اساس نوع رفتار مخاطب در کمپینهای قبلی، ایمیلهایی متناسب با سلیقهی هر مخاطب برای او ارسال کنید.
در این یادداشت در مورد تکنیکهای شخصیسازی ایمیل صحبت نمیکنیم. در مورد آمارها صحبت میکنیم و دلایلی را به صورت مستند به شما نشان میدهیم که شما را مجاب میکند شخصیسازی ایمیل را جدیتر بگیرید.
آمار و ارقامهایی از شخصیسازی ایمیل
۷۰٪ از کاربران نسل هزاره میگویند که وقتی از برندها ایمیلهای غیرمرتبط با سلیقهی شخصیشان دریافت میکنند، از برند مورد علاقهشان نااُمید میشوند.
۹۱٪ خریداران میگویند که علاقه دارند از برندهایی خرید کنند که پیشنهاداتی متناسب با آنها ارایه میکنند.
۶۳٪ از خریداران اعلام کردهاند که خرید کردن از برندهایی که تجربهی سفارشیسازی ضعیفی دارند را ادامه نمیدهند.
۶۴٪ از خریداران اظهار کردهاند که مشکلی با اینکه فروشندگان و برندها سابقهی خریدهای آنها و اطلاعات شخصی آنها را ذخیره کنند تا بتوانند در آینده پیشنهادات ایمیلی متناسب با تکتکِ مشتریان ارسال کنند، ندارند.
۹۸٪ از بازاریابانی که روی حوزهی شخصیسازی کار میکنند، میگویند که استفاده از تکنیکهای شخصیسازی کمپینها باعث شده که ارتباطات مشتری آنها تقویت شود.
۸۹٪ از کسبوکارهای دیجیتال در حوزهی شخصیسازی (Personalization) سرمایهگذاری میکنند.
۵۱٪ از بازاریابان میگویند که «شخصیسازی» اولویت اصلی آنها در کمپینها است.
۸۴٪ از خریداران میگویند اینکه در کمپینها با آنها به عنوان یک انسان برخورد میشود، نه به عنوان یک عدد، فاکتور بسیار مهمی برای توجه آنها به پیامهای برندها و خرید از آنهاست.
توجه خریداران به محصولاتی که بر اساس فیلدهای سفارشی مورد توجه آنها در پروفایلشان به ایشان پیشنهاد میشود، تا ۴۰٪ بیشتر است و شانس خرید بیشتری دارد.
۷۰٪ خریداران میگویند که وقتی میبینند برندی به نیازها و علایق شخصی آنها توجه میکند و بر اساس این اطلاعات به او پیشنهادهایی را ارایه میدهد، وفاداریشان به برند بیشتر میشود.
تحقیقات نشان داده که شرکتهایی که از شخصیسازیهای پیشرفته استفاده میکنند و در این حوزه سرمایهگذاری میکنند، ۲۰ دلار درآمد به ازای هر ۱ دلار هزینه در شخصیسازی بهدست میآورند.
۵۵٪ بازاریابان میگویند که مهمترین فایدهی استفاده از تکنیکهای شخصیسازی کمپینها این است که تعامل کاربران با برند بیشتر میشود و تجربهی کاربری بهتری بهدست میآورند.
ایمیلهایی که از فیلدهای شخصیسازی در عنوان ایمیل استفاده میکنند، ۲۶٪ بیشتر باز میشوند.
۵۵٪ مصرفکنندگان اعتقاد دارند که وقتی ایمیلهایی حاوی پیشنهادات ویژه و متناسب با اطلاعات شخصیشان دریافت میکنند، تجربهی بهتری از باز کردن ایمیل برند دارند و از آن بیشتر لذت میبرند.
یک گزارش عجیب از Campaign Monitor: وقتی تکنیکهای شخصیسازی ایمیل (Personalization) و بخشبندی مخاطبین (Segmentation) با هم اجرا میشوند، درآمد ناشی از کمپینهای ایمیلی تا ۷۶۰٪ افزایش پیدا میکند!
دکمههایی سفارشیشده در ایمیلها که کاربر را بر اساس اطلاعات فیلدهای سفارشی به کلیک کردن ترغیب میکنند، ۲۰۲٪ نسبت به دکمههای معمولی شانس بیشتری برای کلیک شدن دارند.