آمادهسازی و طراحی و ارسال کمپینهای ایمیلی، یکی از پروسههای استرسزا در بسیاری از دپارتمانهای بازاریابی شرکتها و سازمانهاست. چرا اینگونه است و چگونه میتوان این پروسه را جذابتر و سادهتر و با استرس کمتر پیش برد و پاسخ بهتری گرفت؟
راهکارهایی برای کاهش استرس هست ولی واقعیت این است که هرکاری هم که بکنید، ایمیل مارکتینگ پروسهای استرسزاست. استرس از این بابت که شما کمپینی با خونِ دل آماده میکنید و در نهایت باید آن را برای هزاران و بلکه دهها هزار، و بلکه صدها هزار، و بلکه میلیونها مخاطب بفرستید.
تا زمانی که کمپین ارسال نشده، همه چیز زیر انگشتان شماست. شما پادشاه ایمیلها هستید! هر بلایی دوست داریدمیتوانید سر کمپینتان بیاورید. میتوانید متنها را تغییر دهید. عکسها را جایگزین کنید. دکمهی CTA را تغییر دهید و روی صفحات فرود کار کنید. میتوانید ایمیل را بارها و بارها تست کنید و از سایر همکارانتان نظرخواهی کنید. شما، پادشاهید و امر، امر شماست!
… ولی وقتی که روی دکمهی ارسال کمپین کلیک میکنید و ایمیل را به لیست مخاطبین میفرستید، دوران پادشاهیِ ایمیل شروع میشود. همه چیز عالی است – مگر اینکه متوجه مشکلی شوید که در آخرین لحظه از زیر دستتان در رفته. مثلا متوجه میشوید که مشکلی در لینک اصلی ایمیل ایجاد شده و کاربر به جای هدایت به صفحهی فرود خرید محصول، به برهوت اینترنت هدایت میشود – و کاری هم از دست شما ساخته نیست. شما اینجا دیگر پادشاه نیستید. بردهای هستید اسیر شده در چنگال اشتباه دقیقهآخریتان!
اگر دیدید مدیر بازاریابیتان یا مسؤول کمپینهای ایمیلی شرکت در ددلاینِ ارسال کمپین هفتگی شرکت، جواب سلامتان را نمیدهد و آسیمهسر از این گوشه به آن گوشه میدود و موهایش پریشان شده است، خیلی سربهسرش نگذارید. سرش شلوغ است! بگذارید ایمیلش را بفرستد.