فاکتورهای متعددی وجود دارد که میتواند یک کمپین ایمیلی را خواندنیتر کند. یکی از فاکتورها، رعایت تناسب برای تعداد کلمات درجشده در ایمیل است.
یک نکته را فراموش نکنید: مردم احتمالا به آن اندازه که شما به ایمیلهای خودتان علاقه دارید، به آنها علاقه ندارند!
ایمیلهای زیادی هر روز به صندوق ایمیل کاربران سرازیر میشود و ایمیلهای شما هم یکی از آنهاست. کاربران وقت زیادی برای مطالعه یک ایمیل نمیگذارند. به طور کلی در فضای وب فرصتهای زیادی وجود ندارد. شما نمیتوانید در یک وبسایت یا در یک خبرنامهی ایمیلی، کلی مقدمهچینی کنید و مطلب ارایه کنید تا بعد بروید سراغ اصل موضوع. فرصت شما در حد ۱ یا ۲ یا ۳ ثانیه است.
در کمپینهای ایمیلی، متن نوار عنوان ایمیل احتمالا مهمترین قسمت ایمیل شماست. این متن به کاربر این فرصت را میدهد که تصمیم بگیرد ایمیل را باز کند و به آن نگاهی بیندازد یا اینکه بدون باز کردن، آن را Delete کند.
متن Preheader یکی دیگر از بخشهای مهم ایمیل شماست. استفاده از Preheader (متن زیرعنوان) را فراموش نکنید. اکثر سرویسهای ایمیلی (مانند جیمیل) این امکان را میدهند که یک خط عنوان را در زیر عنوان اصلی ایمیل قرار دهید. این متن زیرعنوان (Preheader) در گوشیهای موبایل به صورت یک پیشنمایش در صفحهی اصلی میلباکس کاربران نمایش داده میشود.
در متن اصلی ایمیل، خیلی طول و تفصیل ندهید. ایمیل شما مثل یک متن تبلیغاتی یا صفحهی اول یک مجله است. حتی اگر موضوعات مختلفی را میخواهید در ایمیل مطرح کنید، باز هم یک عنوان و موضوع را شاخصتر کنید و با تیتری کوتاه و گویا و تصویری بزرگتر آن را متمایز کنید. احتمالا بیشتری توجه مخاطبین به همین مطلب اصلی خواهد بود و شاید در مرحلهی بعدی سراغ بقیهی مطالب درجشده در ایمیل هم بروند.
دکمهی CTA باید به شکل شاخص و روشنی در ایمیل حضور داشته باشد. CTA اصلیترین لینک شماست و کاربر را به صفحهی فرود (Landing Page) در سایت شما هدایت میکند. برای اینکه این دکمه گم نشود و به راحتی دیده شود، تعداد لینکهای اصلی را در داخل ایمیل محدود کنید.
سرویس Boomerang (که یک سرویس کمکی ایمیلی است که با جیمیل سینک میشود) تحقیقی را روی ۴۰ میلیون ایمیل انجام داد تا مهمترین فاکتورها برای بهتر دیده شدن ایمیلها را شناسایی کند.
نتیجهی این تحقیق به روشنی نشان داد که رابطهی مشخصی بین تعداد کلمات درج شده در یک ایمیل و درصد باز شدن و کلیک شدن ایمیلها وجود دارد.
ایمیلهایی که تعداد کلمات آنها بین ۷۵ الی ۱۰۰ کلمه بود، بیشترین آمار Open Rate را با ۵۱٪ نرخ باز شدن کسب کردند.
توجه به این آمار، میتواند شاخصهی خوبی باشد تا وضعیت کمپینهای خودتان را بررسی کنید.
در پایان به این نکته اشاره کنیم کخ آنچه که باعث ترغیب کاربران به باز کردن ایمیلها و خواندن ایمیلها و کلیک کردن ایمیلها میشود، فقط متن و تعداد کلمات درج شده در متن شما نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:
- تعداد کلمات
- وضعیت نگارش کلمات
- طراحی قالب حرفهای و استاندارد
- رنگبندی مناسب
- تصاویر مناسب
- عنوان مناسب
- متن زیرعنوان مناسب
- و دهها فاکتور دیگر…
تعداد کلمات، یکی از فاکتورها است. واقعیت این است پیشنهاد ۷۵ الی ۱۰۰ کلمه، پیشنهادی عمومی برای کمپینهای تبلیغاتی و تجاری است، ولی این به این معنی نیست که کمپینهایی با متنهای بیشتر، الزاما کیفیت پایینتری پیدا میکنند. شما میتوانید یک خبرنامهی ایمیلی محتوایی عالی داشته باشید که شامل هزاران کلمه باشد، ولی مخاطب خاصی که دارید، از خواندن آنها لذت میبرد و استفاده میکند.