ایمیل مارکتینگ یک بخش مهم از گسترش برند و افزایش فروش و درآمد است. اگر قدمهای درستی در این زمینه بردارید، میتوانید پتانسیل موجود را تبدیل به فروش کنید.
در اکثر زمینههای خدماتی یا صنعتی، رقابت سنگینی برای فروش و جلب رضایت مشتری وجود دارد. به همین خاطر شرکتها به بازاریابی روی میآورند. انواع و اقسام بازاریابی و مارکتینگ وجود دارد. رسانهها و فرصتهای فراوانی در طول چند سال اخیر برای پخش پیام به وجود آمده است. یکی از این رسانهها ایمیل و نامههای الکترونیکی است. ایمیل مارکتینگ یک بخش مهم از گسترش برند و افزایش فروش و درآمد است. اگر قدمهای درستی در این زمینه بردارید، میتوانید پتانسیل موجود را تبدیل به فروش کنید. در این مقاله با مفاهیم کلی ایمیل مارکتینگ آشنا خواهید شد. همچنین با آشنایی بیشتر این امکان را خواهید داشت که یک استراتژی درست تدوین کنید تا بتوانید فروش سرویس یا محصولات خود را بیشتر کنید. با ما همراه باشید.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
مفهوم کلی ایمیل مارکتینگ ساده است. شما یک سری مشتری بالقوه و مشتریان فعلی را انتخاب میکنید. سپس از طریق یک کمپین و کارزار دیجیتال که دارای استراتژی قوی است، ایمیل برای این افراد ارسال میکنید. اگر استراتژی و کمپین شما جوابگو باشد، میتوانید پتانسیل را تبدیل به فروش کرده و همچنین خریدارانی که تنها یک بار از شما خرید کردهاند را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.
چرا باید به ایمیل مارکتینگ اهمیت بدهید؟
همانطور که اشاره کردیم راههای فراوانی برای تبلیغ یک محصول وجود دارد. در حال حاضر یکی از محبوبترین روشها استفاده از شبکههای اجتماعی و کمک گرفتن از اینفلوئنسر مارکتینگ است. اما همچنان با تمامی این تغییرات، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین شیوههای تولید سرنخ و وفادارسازی مشتری است.
ایمیل مارکتینگ به ۳ دلیل کلی مهم است:
- ایمیل بهترین راه ارتباطی است. طبق گزارش Statista حدود ۹۰ درصد شاغلین آمریکایی در طول روز و در طول ساعات کاری ایمیل شخصی خود را چک میکنند. همین باعث میشود که ایمیل مارکتینگ یک شیوه به روز برای ارتباط با مشتری باشد.
- لیست خود را دارید. اگر شرکت شما در یک شبکه اجتماعی فعالیت دارد، ممکن است که یک لیست مشخص فالوور داشته باشید. اما این لیست ممکن است از بین برود یا بازدهی خوبی نداشته باشد. در زمینه ایمیل تبلیغاتی شما یک لیست جامع از مشتریان احتمال و سرنخها دارید که میتوانید آن را تا ابد نگهداری کنید.
- بازدهی ایمیل بهتر است. محصولاتی که در ایمیلها معرفی میشود شانس بیشتری برای فروش دارند. باید اشاره کرد که بر اساس گزارش DMA ایمیل مارکتینگ سود بازدهی (ROI)۳۸۰۰ درصدی دارد. این رقم برای شبکههای اجتماعی یک سوم است. تمامی این آمار و ارقام به شما نشان میدهد که ایمیل بهترین گزینه برای فروش است.
پس اگر قصد دارید که یک شیوه تازه در زمینه بازاریابی و تبلیغات را انتخاب کنید، بهتر است که این اطلاعات را به خاطر بسپارید. ایمیل مارکتینگ یک شیوه تبلیغات ساده است که میتوان بازدهی خوبی را برای شرکت شما به وجود بیاورد.
حقایق و واقعیتها در مورد ایمیل مارکتینگ
برای تصمیمگیری نیاز به آمار و ارقام دقیق است. باید دیدی کامل و جامع داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید. حال چه آمار و حقایقی در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد؟ این زمینه، زمینهای است که به خاطر دیجیتال بودن آن، دسترسی به آمار را ساده کرده است.
آمار کاربران ایمیلی
آمار کاربران ایمیلی باور نکردنی می باشد
در حال حاضر بیش از ۳.۸ میلیارد کاربر ایمیلی در جهان وجود دارد. طبق پیشبینیهای صورت گرفته این رقم تا سال ۲۰۲۱ به ۴.۱ میلیارد یا بیشتر خواهد رسید. همین باعث شده که مردم فراوانی به فکر هزینه کردن در این زمینه باشند. پیشبینی میشود که امسال یعنی سال ۲۰۲۱ میلادی، شرکتهای ایالات متحده آمریکا ۳۵۰ میلیارد دلار بر روی ایمیل مارکتینگ هزینه کنند.
اما آمار و ارقام دیگری هم وجود دارد. در تقابل با شبکههای اجتماعی بهتر است نگاهی به آمار زیر داشته باشید:
- گزارش MarketingSherpa اعلام کرده که ۷۲ درصد مردم ترجیح میدهند که محصولات تبلیغاتی را داخل ایمیل مشاهده کنند و تنها ۱۷ درصد ترجیح میدهند که این محصولات در شبکههای اجتماعی تبلیغ شود.
- اگر دکمه به اشتراکگذاری شبکههای اجتماعی را داخل ایمیل قرار دهید، نرخ تبدیل کلیکها ۱۵۸ درصد افزایش خواهد داشت.
- مشترکین ایمیل شما ۳ برابر دیگر مشترکین، محتوای شما را به اشتراک میگذارند.
- ایمیل در زمینه جذب مشتری، ۴۰ درصد کارآمدتر از فیسبوک و توییتر است.
- یک ایمیل ۶ برابر شانس بیشتری برای جذب کلیک نسبت به توییتر دارد.
- به صورت میانگین، ایمیل ۳ برابر بیشتر از شبکههای اجتماعی برای شما سفارش ثبت خواهد کرد.
- ۹۰ درصد مردم ترجیح میدهند که اخبار و به روزرسانی یک شرکت را از طریق ایمیل دریافت کنند و تنها ۱۰ درصد خواستار دریافت آن از طریق فیسبوک هستند.
دوره ایمیل مارکتینگ
استفاده اثربخش از ایمیل برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش
خب این آمار بیشتر در تقابل با شبکههای اجتماعی بود. بهتر است نگاهی هم به دیگر آمار داشته باشیم تا درک وسیعتری پیدا کنیم. این درک به بهبود ایمیلها کمک خواهد کرد.
- حدود ۵۳ درصد تمامی ایمیلها در موبایل خوانده میشوند. ۲۳ درصد از همین افراد، دوباره ایمیل خود را یک بار دیگر مشاهده خواهند کرد.
- جیمیل ۹۰۰ میلیون کاربر دارد و ۷۵ درصد این کاربران از طریق اپلیکیشن موبایل و مرورگر موبایل به ایمیل خود دسترسی دارند.
هر ساله میزان دسترسی به ایمیل از طریق گوشی بیشتر میشود. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ این رقم ۳۰ درصد افزایش داشت. - اگر یک ایمیل شخصیسازی شده باشد و مخصوص کاربر باشد، امکان کلیک ۱۴ درصد بالاتر میرود و امکان تبدیل سرنخ به مشتری ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت. ایمیلهایی که موضوع شخصیسازی شده دارند هم ۲۶ درصد امکان باز شدن بیشتری خواهند داشت.
با چنین آماری، درکی کلی نسبت به اهمیت و شکل ایمیل مارکتینگ پیدا کردهاید. اما همیشه همه چیز خوب نیست، گاهی اوقات یک سری محدودیت وجود دارد.
محدودیتهای ایمیل مارکتینگ چیست؟
هیچ چیزی در دنیا بینقص نیست و ایمیل مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
ایمیل مارکتینگ مزایای فراوانی دارد. این شیوه از بازاریابی به شما اجازه میدهد که به مجموعه وسیعی از مصرفکنندگان دسترسی داشته باشید و به صورت مداوم و مستقیم با آنها ارتباط برقرار کنید. اما هیچ چیزی در دنیا بینقص نیست. در دنیای تجارت ایمیلی و ایمیل مارکتینگ هم ما شاهد مشکلات و محدودیتهایی هستیم.
میتوان این محدودیتها را به دو بخش کلی تقسیم کرد. بخش ابتدایی مشکلاتی است که شرکت شما در مرحله ارسال و آمادهسازی ایمیلها با آن مواجه خواهد شد. این بخش را تکنولوژیک مینامیم. حال محدودیتهای تکنولوژی ایمیل مارکتینگ چه مواردی را شامل میشود؟
- دسترسی: شما میتوانید همین حالا یک خبرنامه ایمیلی برای خود طراحی کنید. لینک عضویت در این خبرنامه را داخل سایت قرار دهید. اما همچنان باید منتظر کاربران و مصرفکنندگان باشید تا آنها انتخاب کنند که وارد سیستم شما شوند. به همین خاطر نمیتوانید به همه کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید و محدود به افرادی خواهید شد که انتخاب میکنند به ایمیل شما دسترسی داشته باشند.
- کارایی: این بدین معنا نیست که ایمیل مارکتینگ کارایی کافی را ندارد. اگر استراتژی به درستی انجام شود، شما یک کمپین موفق خواهید داشت. اما چندین مورد وجود دارد که با رعایت شود. اگر ایمیلهای شما بیربط باشند، زمان ارسال مناسبی نداشته باشند و محتوای جالبی نداشته باشند، پس بهتر است آنها را نفرستید. باید یک برنامه دقیق داشته باشید و این برنامه و تاثیرات آن را مانیتور کنید، وگرنه ایمیل مارکتینگ کارایی نخواهد داشت.
- محتوا: همانطور که در نکته قبلی اشاره شد، محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یک بخش از محتوا به این مسئله اشاره دارد که آیا محتوایی که مینویسید مربوط و مفید است؟ آیا به کمک مشتری خواهد آمد؟ و مسئله دیگر به نوع نوشتار بازمیگردد. آیا شیوه نوشتار و نگارش شما جذاب است؟ آیا نوشته شما تازگی دارد یا نمونهای از کمپینی دیگر است؟ به محتوا و نوع نگارش آن محتوا توجه کنید، یک شیوه مناسب را انتخاب کنید که امکان ارتباط با مصرفکننده را داشته باشد.
- طراحی: یکی از اصلیترین محدودیتهای ایمیل مارکتینگ، طراحی و شکل کلی یک ایمیل است. دو دیدگاه اشتباه وجود دارد که محدودیت طراحی را وخیمتر میکند. برخی ممکن است به جای قرار دادن محتوای مناسب، به دنبال یک طراحی جذاب باشند. برخی هم تنها یک محتوای خوب را در ظاهری بههمریخته و نامناسب عرضه میکنند. نباید هیچکدام از این دو را پیروی کنید. باید موفق شوید که یک خط میانی پیدا کنید و آن را دنبال کنید.
محتوا و طراحی جذاب ایمیل ها
محتوا و طراحی جذاب ایمیل ها تواماً باید مورد توجه قرار گیرد.
- مقدار ارسال: اگر به صورت مداوم و فراوان ایمیل ارسال میکنید و دریافتکننده نمیتواند میزان ایمیل دریافتی را مشخص کنید، پس با مشکلات فراوانی روبرو خواهید بود. مقداری که میتوانید ایمیل ارسال کنید یک محدودیت واقعا جدی است. اگر بیش از اندازه یا کمتر از اندازه ایمیل ارسال کنید، ایمیلهای شما هیچ تاثیری در مخاطب، فروش و سود شما نخواهند داشت و با یک شکست روبرو خواهید شد.
- اسپم: باید دایره افرادی که ایمیل شما را دریافت میکنند مشخص کنید. باید تلاش کنید که افرادی در دایره شما باشند که واقعا قصد دریافت خبرنامهها و پیشنهادات شما را دارند. اگر این چنین نباشد این ایمیلها تفاوتی با اسپم نخواهند داشت و منجر به پاک شدن یا لغو عضویت کاربر خواهد شد.
- ایمیلهای دریافت نشده: برخی ایمیلها ارسال میشوند اما هیچگاه دریافت نمیشوند. ممکن است از یک کلمه کلیدی استفاده کنید که به عنوان اسپم شناخته میشود و همین باعث میشود که ایمیل شما به صورت خودکار وارد صندوق اسپمها شود.
- اندازه ایمیل: باید ایمیل شما حجم بزرگی نداشته باشد. باید ایمیلی طراحی کنید که سبک باشد تا هر کسی با هر سرعتی امکان دانلود و دیدن آن را داشته باشد. در غیر این صورت همه فقط یک بار ایمیل شما را باز خواهند کرد و آن را مشاهده نخواهند کرد.
مشکلات دیگری هم وجود دارد که خارج از محدوده تکنولوژی هستند. این مشکلات شامل مواردی مختلف میشود، اما شخصی نبودن یا امنیت کاربر یکی از اصلیترین مشکلات است.
برخی از مشکلات ایمیل مارکتینگ که به تکنولوژی مربوط نمی شوند:
- برخورد شخصی: در زمینه محتوا کمی به این اشاره کردیم که باید محتوا امکان برقراری ارتباط را داشته باشد. اما مهمتر این است که بتوانید شخصی با موضوعات برخورد کنید. باید برخورد شما و ایمیلهای شما امکان ایجاد یک رابطه بین مشتری و شما را داشته باشد. اگر نتوانید وفاداری را خلق کنید، پس سریع مشتریان خود را از دست خواهید داد.
- به روز رسانی دادهها: اگر شرکت کوچکی باشید که درآمد وسیعی ندارد، در استخدام پرسنل اضافی با مشکل برخواهید خورد. پرسنل بیشتر در زمینه شبکههای اجتماعی و ایمیل مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد که دادههای شما به روزتر باشد. اما اگر نتوانید به صورت مداوم خود را به روز کنید، پس ایمیلهای شما اهمیت بالایی ندارند.
- امنیت: امنیت و پاسداری از آدرس ایمیل کاربران اهمیت فراوانی دارد. اگر نتوانید از اطلاعات شخصی کاربران خود محافظت کنید، نه تنها اعتبار خود را از دست میدهید بلکه ممکن است دچار درگیری قضایی شوید.
تمامی این موارد، برخی از اصلیترین و مهمترین محدودیتهای ایمیل مارکتینگ است. البته تمامی این محدودیتها را میتوان از بین برد. اگر پروژه ایمیل مارکتینگ خود را به دست یک تیم دقیق و حرفهای بسپارید، میتوانید با خیال راحت به بالا رفتن فروش فکر کنید.
بهترین ساعت ارسال ایمیل
مهمترین نکته در مسئله زمان ارسال ایمیل تبلیغاتی، مربوط به ساعات ارسال است.
باید ساعت ارسال درستی را انتخاب کنید تا محتوای شما هدر نرود. در مورد روز ارسال، همهچیز مربوط به نوع تجارت و خدمات شما میشود. به عنوان مثال اگر خدمات شما مخصوص عید نوروز است، مشخصا در طول سال نمیتوانید خیلی فعالیتی داشته باشید. اما به صورت کلی مردم در روزهای کاری هفته، تمایل بیشتری به باز کردن ایمیل دارند. نزدیک به آخر هفته و روز پنجشنبه بیشترین آمار باز شدن ایمیل را شاهد هستیم.
اما مهمترین نکته در مسئله زمان ارسال ایمیل تبلیغاتی، مربوط به ساعات ارسال است. در ابتدا باید گفت که مردم به مرور زمان و گذر از زمان اولیه ارسال ایمیل، تمایل کمتری به باز کردن آن دارند. بر اساس تحقیقاتی گسترده، ۲۳ درصد مردم ترجیح میدهند که در ساعت اولیه ارسال ایمیل را باز کنند. ۹.۵ درصد در ساعت دوم، ۶.۳ درصد در ساعت سوم، ۴.۸ درصد ساعت چهارم و همینطور کمتر در ساعات بعدی ایمیل را باز خواهند کرد.
به همین خاطر بهترین گزینه شما باز شدن ایمیل تا ساعت دوم است. حالا باید ساعاتی از روز را انتخاب کنید که این شانس بیشتر باشد. بهترین زمانها برای ارسال ایمیل ساعت ۸، ۹، ۱۵ و ۱۶ است. این ساعات برای ایمیلهایی که محتوای کوتاهی دارند مناسب است. اما اگر به دنبال کلیک گرفتن هستید، بهترین ساعات ۸، ۹، ۱۵ و ۲۰ است. مردم تمایل بیشتری با کلیک کردن در آخر شب دارند.
حالا که ساعت مناسب را انتخاب کردید، باید فکری به حال گسترش لیست ایمیل خود بکنید. باید بتوانید تا حد امکان تمامی گزینهها را افزایش دهید تا شانس بیشتری برای پیشرفت داشته باشید.
چگونه لیست ایمیل تبلیغاتی خود را گسترش دهیم؟
اکثر مردم ترجیح میدهند که یک فرم و گزینه داخل سایت خود قرار دهند که مردم از طریق آن عضو خبرنامه ایمیلی آنها شوند. اما ایمیل مارکتینگ به این سادگی نیست. روند گسترش کاربران و لیست ایمیل کمی پیچیدهتر است. برای جذب مخاطب، شما نیازمند یک عامل جذب کننده (همچون آهنربا) هستید تا سرنخها را جذب کند.
عوامل جذب کننده سرنخ (ایمیل کاربران)
عوامل جذب کننده سرنخ (ایمیل کاربران) بسیار حائز اهمیت است.
یک عامل جذب کننده باید چیزی باشد که شما در ازای عضویت به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار میدهید. نیازی نیست که برای آن هزینه زیادی بکنید. اکثر وبسایتها از محصولاتی ساده و دیجیتال مانند یک فایل PDF ،MP3 یا یک ویدئو مخصوص و کارآمد استفاده میکنند که هزینه زیادی برای آنها ندارد. میتوانید فواید زیادی را از این طریق کسب کنید فقط باید توجه کنید که عامل جذب کننده شما باید برای کاربر ارزش داشته باشد.
چند نمونه محبوب از عوامل جذب کننده سرنخ (ایمیل کاربران):
- کتاب الکترونیکی
- یک صفحه شامل نکات یا منابع
- مطالعات و تحقیقات
- سمینار مبتنی بر وب
- نمونه یا نسخه آزمایشی رایگان
- مشاوره رایگان
- تست و آزمونهای خودشناسی
- کد تخفیف
اما یک عامل جذب کننده خوب باید چه امکانات و مشخصات دیگری داشته باشد؟ دقیقا چه مشخصات باعث میشود که بازدیدکننده تبدیل به عضو لیست ایمیل مارکتینگ شما شود؟ خب قدم اول رایگان بودن است. اما ۵ نکته دیگر وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید.
۵ نکته برای جذب بهتر ایمیل مخاطبان:
- راحتی استفاده: یک عامل جذب کننده زمانی خوب و جذاب است که به راحتی قابل استفاده باشد. اگر یک متن ۳۰۰ صفحهای به کاربر بدهید مطمئنا بازخورد خیلی فراوانی را جذب نخواهید کرد!
- قابل استفاده: نه تنها باید استفاده راحت باشد، بلکه باید امکان استفاده هم فراهم شود. باید ابزاری را ارائه بدهید که به کار بیاید. به عنوان مثال یک کد تخفیف برای ثبت یک خرید استفاده خواهد شد.
- یک تغییر ایجاد کند: چیزی که عرضه میکنید باید از ارزش برخوردار باشد. این ارزش از میزان بهبودی که پیشنهاد شما ارائه میدهد مشخص خواهد شد.
- متناسب: باید دایره هدف خود را مشخص کنید و آنها را بشناسید. باید متوجه شوید که مردم چه چیزی میخواهند و نسبت به خواسته آنها پیشنهادی ارائه دهید.
- سادگی دسترسی: باید پیشنهاد شما سریعا به کاربر ارسال شود. اگر کاربر به دنبال یک کتاب، یا کد است، باید پس از وارد کردن ایمیل، پیشنهاد شما در صندوق ایمیل او باشد.
مرحله بعدی، قوی کردن فرم ثبتنام است. باید یک فرم ثبتنام قوی و مناسب در اختیار داشته باشید تا کاربران تمایل بیشتری برای عضویت از خود نشان دهند. این فرم راهی بین آدرس ایمیل و عامل جذب کننده شما خواهد بود. پس باید به بهترین نحو ممکن طراحی شود.
نکاتی برای طراحی یک فرم خوب جذب ایمیل مخاطبان:
فرم ساده با CTA مناسب
- نوشته اصلی: یک نوشته و جمله جالب و اغواکننده نیاز دارید. جملهای که اهمیت و فواید عضو شدن در ایمیل شما را به صورت کامل نمایش دهد.
- توضیحات: توضیحات اضافی باید کاملا کارآمد و کمککننده باشند. باید شیوه ثبتنام، شرایط دریافت ایمیل و شرایط دریافت پیشنهاد را به صورت کامل و شفاف توضیح دهید.
- طراحی جذاب: ممکن است برای فرم خود از یک صفحه پاپآپ یا یک نوتیفیکیشن یا یک دکمه در قالب سایت استفاده کنید. هر کدام این گزینهها باید طراحی جذاب و چشمنوازی داشته باشند. نسبت به پیشنهادی که ارائه میدهید یک تصویر متناسب انتخاب کنید. مثلا اگر یک کتاب هدیه میدهید، تصویری از کتاب مناسب خواهد بود.
- فرم ساده: فرمی که استفاده میکنید باید تا حد ممکن ساده باشد. مردم وقت زیادی ندارند و خواستار درگیری در فرمهای طولانی نیستند. به همین خاطر سادهترین فرم ممکن را برای ثبتنام انتخاب کنید.
- دکمه عضویت مشخص (CTA): دکمه عضویتی که انتخاب میکنید باید از نظر طراحی و رنگ کاملا مشخص و متفاوت باشد. باید این دکمه دیده شود و با پیامی امری (همچون حالاویدیو را رایگان دریافت کنید) کاربر را جذب کند.
پس از این مرحله، بهتر است نگاهی به اصلیترین اصطلاحات ایمیل مارکتینگ داشته باشیم.
اصطلاحات مرسوم در ایمیل مارکتینگ دنیای بازاریابی مدام در حال تغییر است. دنیای تکنولوژی هم با سرعتی فراتر از انتظار پیشرفت میکند. در چنین شرایطی، اگر شما یک بازاریاب دیجیتال باشید یا قصد داشته باشید که یک کمپین بازاریابی دیجیتال را راهاندازی کنید، باید به صورت مداوم خود را به روز نگهدارید.
یک سری اصطلاح در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد. اصطلاحاتی که پیشرفت، نحوه کار، وضعیت کار و مراحل مختلف روند کمپین شما را مشخص خواهد کرد. باید با این اصطلاحات آشنا باشید تا بتوانید سکان یک کمپین موفق را هدایت کنید. به توضیحات لازم، به برخی از این اصطلاحات رایج خواهیم پرداخت.
یک سری اصطلاح در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد.
- Acceptance Rate: نرخ تایید، اشاره به نرخ و تعداد ایمیلهایی دارد که توسط سرویس ایمیل پذیرفته شده است. این نرخ ایمیلهای که دریافت شده را نشان میدهد، البته ممکن است برخی اسپم شده باشند.
- Blacklist: لیست سیاه متشکل از لیستی است که یک سری آیپی را به عنوان آیپی اسپمر شناسایی میکند و آنها را از فرستادن دوباره ایمیل منع خواهد کرد.
- Clicks Per Delivered: رقمی است که ابتدا باید تعداد کلیکها اندازه گرفت و سپس این رقم به دست آمده از تقسیم بر تعداد ایمیلهایی که فرستاده شده کرد. نتیجه نسبت کلیک به ارسال است.
- Click-Through Rate: نسبتی است که با تقسیم تعداد کلیکها بر روی یک لینک داخل ایمیل بر تعداد ایمیلهایی که باز شده حساب خواهد شد.
- Dedicated IP: در ایمیل مارکتینگ، آیپی اختصاصی اشاره به یک شماره آیپی دارد که شما تمامی ایمیلها را از آن ارسال میکنید.
- False Positive: به زمانی اشاره دارد که شما یک ایمیل کاملا سالم و قانونی و ضداسپم را ارسال کردهاید، اما به صورت اشتباهی تبدیل به اسپم شده است.
- Landing Page: صفحه فرود یک صفحه اینترنتی است که شما پیشنهادهای خود را درون آن قرار میدهید. تصور کنید که یک پیشنهاد سفارش با تخفیف را ایمیل کردهاید. داخل ایمیل یک آدرس وجود دارد و این آدرس در آخر به صفحه لندینگ میرسد که پیشنهاد شما در این صفحه نمایش داده خواهد شد.
- Subscribe/Unsubscribe: اولی به عضو شدن کاربر در لیست ایمیل شما اشاره دارد. دومی هم به لغو عضویت کاربر اشاره دارد.
- Spam: همه با اسپم آشنایی داریم. هنگامی که ایمیل شما یک سری قوانین و الگوریتمهای مشخص را رعایت نکند در لیست اسپم قرار میگیرد. ممکن است خود کاربر هم آدرس ایمیل شما را به لیست اسپم خود ارجاع داده باشد.
بهترین سرویس برای ایمیل مارکتینگ
سرویسهای مختلف فارسی و انگلیسی در این زمینه موجود است. این سرویسها در زمینههای مختلفی میتوانند به شما کمک کنند. از طراحی یک سری ایمیل گرفته تا ارسال و دریافت بازخورد آنها همگی میتواند توسط یک شرکت انجام شود. اگر شرکت شما هم بخش مخصوصی برای ایمیل مارکتینگ ندارد، شاید فکر کنید که بهتر است برونسپاری کنید و یک شرکت را برای انجام کار بازاریابی استخدام کنید. در ادامه به چندین شرکت معتبر و مناسب اشاره خواهیم کرد.
بهترین سرویس برای ایمیل مارکتینگ
MailChimp، SendinBlue، GetResponse و MailerLite نمونه هایی از بهترین سرویس ها هستند.
- MailChimp
سرویس ایمیل مارکتینگ MailChimp یک سرویس خوشساخت است که کار با آن آسان خواهد بود و امکانات فراوانی در اختیار خواهید داشت. این شرکت مشتریان فراوانی دارد و میتوانید با بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن و سرویس از طریق MailChimp هماهنگ شوید. همچنین این سرویس به صورت هفتگی ۶ میلیارد ایمیل ارسال میکند. میتوانید انواع تبلیغات و محتوا را با کمک این سرویس طراحی کنید. همچنین این سرویس به شما کمک میکند که با پلتفرم وبلاگ خود مرتبط شوید و سیستم اتوماسیون MailChimp بار زیادی را از دوش شما برمیدارد. ابزارهای تست و بهینهسازی محتوا و کمپین مانند A/B Testing هم در این سرویس وجود دارد. این سرویس تعرفه های مختلفی دارد اما به صورت رایگان امکان ارسال ۱۲ هزار ایمیل برای ۲ هزار کاربر را دارید. مهمترین نکته در استفاده از میل چیمپ حساسیت بالای آن روی فعالیت کاربران است. این سرویس اگر احساس کند که به مخاطبانی ایمیل می فرستید که تمایلی به دریافت ایمیل از شما ندارند، سرویس شما را مسدود خواهد کرد. - SendinBlue
این سرویس هم یک سرویس حرفهای است که پنل کاربری آسانی دارد و کار با آن اصلا پیچیده نیست. با کمک این سرویس ایمیل مارکتینگ و ویرایشگار آن، میتوانید یک خبرنامه خوب خلق کنید. همچنین در روند ساخت خبرنامه، امکان استفاده از قالبهای آماده را خواهید داشت. میتوانید از پنل خود عملکرد ایمیلها را هم مشاهده نیز کنید. این سرویس یک گزینه رایگان دارد که به شما اجازه میدهد روزانه ۳۰۰ ایمیل ارسال کنید. تعداد لیست مخاطبین هم میتوان نامحدود باشد اما تعداد ارسال ایمیل محدود است. - GetResponse
این سرویس، اتوماسیون قوی دارد و میتواند تمامی پروژه ایمیل مارکتینگ شما را آسانتر کند. همچنین مقالات، اینفوگرافیکها و آموزشهای مختلفی در خود وبسایت قرار داده و میتوانید بیشتر با ایمیل مارکتینگ آشنا شوید. این سرویس گزینه رایگان ندارد و برای دریافت پلنهای مختلف باید هزینه کنید. اما میتوانید به صورت رایگان تا ۳۰ روز از خدمات آن بهرهمند شوید. - MailerLite
طراحی در سرویس MailerLite بسیار آسان خواهد بود. میتوانید با چند کلیک و drag & drop، یک خبرنامه خوب را تهیه کنید. این سرویس در طراحی صفحه لندینگ و پاپآپ هم به شما کمک خواهد کرد. پشتیبانی MailerLite تمام روزه است و اگر به مشکلی بربخورید همیشه امکان ارتباط با متخصصین شرکت را خواهید داشت. قالبهای رایگان هم در سایت وجود دارد و زبان طراحی این قالبها ساده و مدرن است. به همین خاطر خبرنامههای شما ظاهری مدرن و زیبا خواهند گرفت. این سرویس یک گزینه رایگان دارد که امکان ارسال ۱۲ هزار ایمیل ماهانه به هزار کاربر را به شما خواهد داد.
چگونه محتوای حرفهای ایمیل مارکتینگ را تهیه کنیم؟
یک کمپین ایمیل مارکتینگ، از اجزای مختلفی تشکیل خواهد شد. برای موفقیت باید تمامی این اجزا با دقت تمام کنار یکدیگر کار کنند و هر کدام از استاندارد لازم بری موفقیت برخوردار باشند. محتوای ایمیل یکی از اصلیترین پایههای موفقیت در این زمینه است. اما برای تولید محتوای بهتر باید چه نکاتی را رعایت کرد؟
کمپین ایمیل مارکتینگ
محتوای ایمیل یکی از اصلیترین پایههای موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ است.
نکاتی کلیدی در تولید محتوای ایمیل:
- موضوع خوب: یک موضوع خوب را بنویسید. خط اول و موضوع ایمیل باید جذاب باشد و دریافتکننده ایمیل را جذب کند. موضوع را کوتاه و دقیق نگهدارید و حواس خواننده را به خود جمع کنید وگرنه موفق نخواهید شد.
- ایمیل شخصی: ایمیلی که ارسال میکنید را شخصیسازی کنید. از طریق سرویس خود، نام خواننده را وارد متن کنید. از این طریق میتوانید ارتباط بهتری را کسب کنید.
- متن مشخص: ابتدا باید متن شما مشخص و کامل باشد. باید مفهوم را به سادگی و سرعت برسانید. بعد از آن میتوانید به پر زرق و برق بودن آن فکر کند.
- هماهنگی موضوع و متن: موضوعی که انتخاب میکنید باید با متن تنظیم شده پایانی هماهنگ باشد. باید متنی بنویسید که بتواند با موضوع اصلی هماهنگ داشته باشد و جدا نباشد.
- زاویه دوم شخص: از زاویه دوم شخص استفاده کنید. این نوع زاویه از کلماتی مانند تو یا شما برای رساندن متن و همچنین مشخص کردن مفهوم استفاده میکند. اینگونه خواننده ارتباط بهتری برقرار خواهد کرد.
- مزایا را نشان دهید: به جای اینکه مشخصات محصول یا سرویس خود را لیست کنید، بهتر است که مزایا این محصول را مشخص کنید. به خواننده بگویید که دستاورد شما چرا از دیگر رقبا بهتر است و چه چیزهایی بهتر است.
- کوتاهی: متن را کوتاه نگهدارید. تا حد ممکن از اضافه حرف زدن خودداری کنید. اگر متن شما بیش از اندازه طولانی باشد، خواننده معمولی خود را از دست خواهید داد.
- نمایش شخصیت: شخصیت خود و شرکت خود را در ایمیل نشان دهید. اگر شرکت و سرویس شما شوخطبع است، پس ایمیل شما هم باید شوخطبع باشد. اینگونه خواننده درک بهتری از فرهنگ کاری شما خواهد داشت.
- اسپم نکنید: نباید ایمیلهای شما تبدیل به اسپم شود. منظور ما تنها استفاده از کلمات درست نیست، بلکه از میزان ارسال ایمیل است. زیاد ایمیل ارسال نکنید و تنها وقتی که باید ایمیل بفرستید تا تبدیل به یک ایمیل اسپم نشوید.
سرنخ و مشتری وفادار بسازید
سرنخ را تبدیل به مشتری وفادار
در چند قدم میتوان یک سرنخ را تبدیل به مشتری وفادار و سپس درآمد کرد. برای شروع کار باید یک سری سرنخ بسازید. سرنخ همان افرادی هستند که عضو ایمیل شما میشوند. در چند قدم میتوان یک سرنخ را تبدیل به مشتری وفادار و سپس درآمد کرد.
اجازه بگیرید و پیشنهاد دهید: چند بار اشاره کردیم که باید یک پیشنهاد مناسب (عامل جذب کننده) آماده کنید. پیشنهاد خود را آماده کنید و از طرق مختلف آن را ارائه دهید. سپس اجازه مشتری را بگیرید و برای او ایمیل بفرستید.
- خبرنامه هفتگی: باید یک فاصله زمانی مشخص برای ارسال ایمیل داشته باشید. از این طریق طی طولانی مدت سرنخ شما میدانید که کی منتظر ایمیل شما باشد. ممکن است هفتگی یا دو هفته یک بار ایمیل بفرستید.
- بشناسید: سرنخ خود را بشناسید. عادات و رفتار آنها را بشناسید. از این طریق بهتر میتوانید آنها را تبدیل به یک مشتری وفادار کنید.
- حوصلهسربر نباشید: حوصله سرنخ را سر نبرید. اگر ایمیلهای شما جذاب و قابل توجه باشند، در طولانی مدت سرنخ شما تبدیل به مشتری وفادار خواهد شد. باید چیزی برای ارائه داشته باشید و تنها یک پیشنهاد کافی نیست.
- دوستی با موبایل: ایمیلهایی که تولید میکنید باید با پلتفرمهای مختلف سازگار باشد. موبایل یکی از پلتفرمهای موجود است. از این طریق خواننده راحتی بیشتری در برقراری ارتباط خواهد داشت.
- تبلیغ از طریق سرنخ و مشتری: کاری کنید که سرنخ شما، تبدیل به مشتری شود و سپس او برند شما را تبلیغ کند. اگر خدمات خوب، خبرنامه خوب و سرویس خوبی ارائه دهید، طی مرور زمان افراد مختلف برند شما را تبلیغ خواهند کرد و برای برند شما خواهند جنگید.
با چنین دیدی یک کمپین طراحی کنید. بعد از مدتی متوجه تغییر و موفقیت آن خواهید شد. اگر ایده تازهای هم دارید اجرا کنید. باید در آخر توجه کاربر را جلب کنید و به او چیزی پیشنهاد دهید که تازه است.
پارامترهای مهم یک کمپین ایمیل مارکتینگ
پیش از این به مواردی مانند Click-Through Rate اشاره کردیم. این مورد یکی از اصلیترین پارامترهای یک کمپین ایمیل مارکتینگ است. اما شش پارامتر کلی وجود دارد که توجه به آنها و محاسبه آن اهمیت بالایی دارد.
- Click-Through Rate: نحوه محاسبه این آمار را پیش از این معرفی کردیم. اولین پارامتری که به شما ارائه میشود آمار کلیک بر روی لینک داخل ایمیل است.
- Conversion Rate: نرخ تبدیل به این اشاره دارد که چند نفر از کاربرانی که به آنها ایمیل فرستادهاید درخواست شما را انجام دادهاند. درخواست شما ممکن است عضو شدن در یک سرویس یا خرید یک محصول باشد.
- Open Rate: لیست باز شدن مشخص میکند که چند درصد از کل افرادی که ایمیل شما را دریافت کردند، آن ایمیل را باز و مشاهده کردهاند. نسبت به موضوع و دیگر متغیرها، این درصد ممکن است تغییر کند.
- Bounce Rate: نرخ و تعداد ایمیلهایی را نشان میدهد که به صورت موفق به صندوق سرنخ نرسیدهاند. ایمیلهایی که نرسیدند را تقسیم بر ایمیلهای رسیده باید کرد و سپس ضرب در ۱۰۰ کرد تا نرخ درست حاصل شود. نرخ زیر ۵ درصد مناسب است.
- List Growth Rate: درصد رشد لیست هم اهمیت بالایی دارد. باید متوجه شوید که طی چه مدت زمان، لیست شما به چه مقدار خواننده و دریافتکننده رسیده است.
- Sharing Rate: نرخ اشتراکگذاری و فوروارد ایمیل به گسترش لیست شما کمک خواهد کرد. با اشتراکگذاری شما به افراد جدید دسترسی خواهید داشت.
- ROI: میزان بازگشت سرمایه در پایان کمپین اهمیت دارد. باید ببینید که چقدر هزینه کردهاید و چقدر سود برداشت کردهاید و ادامه کار را با این نرخ پیش ببرید. شما برای محاسبه ROI به اطلاعات بازاریابی خود نیاز خواهید داشت. شما باید بتوانید دقیقا محاسبه کنید که از مجموع هزینه ای که برای طراحی و اجرای یک کمپین ایمیل مارکتینگ کرده اید دقیقا چقدر سود فروش بدست آورده اید. پرواضح است که این عدد باید مثبت و قابل قبول باشد که انجام ایمیل مارکتینگ برای شما بصرفد.
بخشبندی لیست ایمیلها
باید لیست ایمیلهای خود را در دایرههای مختلف قرار دهید. بدین ترتیب امکان دسترسی به افراد مختلف با سلایق مختلف و برای ارسال محتوای مختلف امکانپذیر خواهد بود. در پنج قدم ساده میتوانید لیست ایمیل خود را بخشبندی کنید.
- جمعآوری داده: بدون داده نمیتوان لیست ایمیل را دستهبندی کرد. باید از علایق و خواستههای اعضای لیست باخبر شوید. این داده را میتوانید از شرکتهای خدماترسان یا خود اعضای ایمیل بدست آورید. باید داده فعلی را جمعآوری کرده و به دنبال داده تازه و کارآمد باشید.
- شخصیت بسازید: گروههای مختلف را نسبت به داده جمعآوری شده دستهبندی کنید. برای هر گروه یک شخصیت متفاوت طراحی کنید. علایق هر کدام را مشخص کنید و متوجه شوید که چه کسانی در چه گروهی قرار خواهند گرفت.
- بخشبندی انتخاب کنید: حال که دستهها را مشخص کردید، باید آنها را برای محصولات و خدمات و مناسبتهای مختلف انتخاب کنید. هر گروه برای یک محصول یا یک خرید مشخص مناسب هستند. پس باید انتخاب کنید.
- محتوا بسازید: نسبت به علایق هر گروه، محتوای مشخص آن گروه را خلق کنید. محتوا را باید نسبت به علایق و خواستههای هر گروه تنظیم کنید وگرنه این روند موفقیتآمیز نخواهد بود.
- از ابزار مارکتینگ ایمیل استفاده کنید: برای سادهتر شدن تمامی مراحل بالا، بهتر است که از یک ابزار درست استفاده کنید. ابزارهایی که پیش از این معرفی شد همگی به شما کمک خواهند کرد.
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ
اتوماسیون ارسال ایمیل
اتوماسیون، به صورت خودکار ایمیلهای شما را ارسال خواهد کرد.
همانطور که از نام مشخص است، اتوماسیون، به صورت خودکار و به موقع و بر اساس دادهای که وارد سیستم کردهاید، ایمیلهای شما را ارسال خواهد کرد. دیگر نیاز به انجام کارهای تکراری و صرف زمان زیاد نیست. میتوانید با اتوماسیون بیشتر روی تجارت خود تمرکز کنید. راهاندازی یک سرویس اتوماسیون کمی پیچیده است اما وقتی سیستم شما فعال شود، دیگر نگران چیزی نخواهید بود.
باید یک سناریو خلق کنید. باید مشخص کنید که در سیستم اتوماتیک خود به چه چیزی نیاز دارید. آیا میخواهید مردم به شما ایمیل بزنند و شما ایمیل خودکار ارسال کنید؟ یا میخواهید در هنگام ثبتنام برای آنها پیام خوشآمد گویی ارسال شود؟ تمامی این مراحل توسط اتوماسیون و به کمک یک سرویس مناسب انجام خواهد شد. هنگامی که سناریو خود را کامل کردید و جوابهای از پیش مشخص شده را نوشتید، باید آن را در سیستم ایمیل مارکتینگ خود پیاده سازی کنید. در این خصوص دقت کنید که ابزار ایمیل مارکتینگ شما از این ویژگی (Workflow) پشتیبانی کند.
مطالعه موردی یک کمپین ایمیل مارکتینگ
برند Monsoon یک برند لباس است. دو سوم کاربران فروشگاه سبد خرید خود را پر میکنند، اما آن را رها میکنند و دیگر خرید خود را ثبت نمیکنند. به همین خاطر شرکت تصمیم گرفت که یک ایمیل با هدف ثبت خرید به مشتریان خود بفرستید. محتوای این ایمیلها شامل نکات زیر بود:
- موضوع متناسب با محصولاتی که در سبد خرید قرار گرفتهاند.
- معرفی محصولاتی که شبیه به محصول داخل سبد هستند، اما شکل یا قیمت متفاوتی دارند.
- Gif انیمیشن برای نمایش هویت برند و همچنین محصولاتی که در سبد خرید هستند.
- نسبت به بخشبندی ایمیلی کاملا متفاوت ۴۸ ساعت بعد از ایمیل اولی فرستاده میشد.
- پیشنهاد خرید محصولی دیگر با توجه به محدوده قیمت خریدهای پیشین.
- تمامی این ایمیلها بینالمللی بوده و در پنج زبان ارسال میشدند.
برند Monsoon به مدت سه ماه این برنامه را ادامه داد. در پایان نتیجه به دست آمده فوقالعاده بود و آمار از این قرار است:
- درصد باز شدن ایمیلها: ۵۵ درصد
- درصد کلیک روی لینک: ۲۲ درصد
- نرخ تبدیل هر کلیک: ۳۸ درصد
- افزایش فروش: ۴.۳ درصد
- بایدها و نبایدهای موضوع ایمیل
در انتخاب موضوع ایمیل باید دقت به خرج دهید. یک ایمیل و موضوع آن تنها ۳ ثانیه وقت دارد که توجه مخاطب را جلب کند و بعد این ۳ ثانیه کار شما تمام است. در هنگام نوشتن یک موضوع ایمیل موارد زیر را انجام دهید:
- عموما تحقیقات نشان داده که برای نوشتن موضوع ایمیل باید کمتر از ۵۰ کاراکتر استفاده کرد.
- موضوع ایمیل باید شامل محتویات درونی باشد و همچنین گزافهگویی نکند.
- از نام مخاطب استفاده کنید.
- ایمیل را از طریق تست A/B مورد آزمایش قرار دهید.
این موارد را حتما به خاطر بسپارید. همچنین باید از انجام موارد زیر دوری کنید:
- از کلمات اسپم دوری کنید.
- اگر موضوع شما انگلیسی است، از کپسلاک در تمامی کلمات استفاده نکنید.
- از علامت تعجب استفاده نکنید، چون احتمال اسپم شدن بالا میرود.
- فریب ندهید.
- مواردی همچون Re: یا Fwd: را اضافه نکنید.
کدام صنایع بیشترین استفاده از ایمیل مارکتینگ را دارند؟
- آمار استفاده از ایمیل مارکتینگ
- آمار استفاده از ایمیل مارکتینگ مربوط به صنایع مختلف
- صنایع مختلفی از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغات محصولات خود استفاده میکنند. شما هم مطمئنا عضو بسیاری از خبرنامههای این صنایع هستید. اما برترین آمار مربوط به کدام صنایع است؟
ابتدا باید به نرخ باز شدن ایمیل ۵ صنعت برتر اشاره کنیم.
- سرگرمی: ۲۷.۳۵ درصد
- دولتی: ۲۶.۵۲ درصد
- هنر و هنرمندان: ۲۶.۰۳ درصد
- مذهبی: ۲۵.۳۳ درصد
- خیریه: ۲۴.۱۱ درصد
آمار پایین هم نرخ کلیک بر روی لینک است. پنج صنعت برتر عبارتند از:
- سرگرمی: ۴.۷۸ درصد
- رسانه و انتشارات: ۴.۵۵ درصد
- دولتی: ۳.۶۵ درصد
- بازیها: ۳.۱۹ درصد
- شبکههای اجتماعی و ارتباط جمعی: ۳.۱۶ درصد
شاید پیش خود فکر کنید که کدام صنایع بیشترین آمار لغو عضویت را داشتند؟ ۵ صنعت برتر در این زمینه عبارتند از:
- عکس و ویدئو: ۰.۴۰ درصد
- ساخت و ساز: ۰.۴۰ درصد
- خدمات خلاقانه و آژانسهای تبلیغاتی: ۰.۳۷ درصد
- سلامت و تندرستی: ۰.۳۷ درصد
- باغ و گیاهان: ۰.۳۶ درصد
البته این آمار مختص به بازار آمریکا است. متاسفانه آمار دقیقی از بازار ایران وجود ندارد. طبیعتا در برخی موارد مانند ایمیلهای دولتی استفاده کمتری خواهیم داشت. همچنین بر اساس تحقیقی در سال ۲۰۱۵، بیشترین میزان ارسال ایمیل مارکتینگ متعلق به این صنایع است:
- خدمات مالی: ۲۰.۲ درصد
- تلکام: ۱۲.۳ درصد
- تبلیغات و مارکتینگ: ۱۲.۱ درصد
- خدمات پزشکی: ۹.۶ درصد
- سرگرمی و بازی: ۷.۴ درصد
تست A/B در ایمیل مارکتینگ چیست؟
تست A/B تردید شما را در مورد انتخاب عنوان یا محتوای ایمیل را رفع می کند.
در ایمیل مارکتینگ معمولا برای انتخاب عنوان ایمیل یا محتوای داخل آن افراد دچار تردید می شوند و در اکثر موارد بین دو گزینه که از نظر آنها بهتر از بقیه هستند بر سر دو راهی قرار می گیرند. در چنین شرایطی می توان از تست A/B استفاده کرد. در این تست شما ابتدا دو گروه کوچک را انتخاب میکنید. سپس دو نمونه ایمیل را ارسال میکنید. سری A برای گروه اول و سری B برای گروه دوم. سپس نرخ باز شدن و نرخ کلیک روی لینک را اندازهگیری میکنید. پس از این نسخه برنده انتخاب میشود و برای تمامی لیست ایمیل شما ارسال خواهد شد.
میتوانید حتی در ایمیلها از دو پیشنهاد متفاوت استفاده کنید. اگر یک کد تخفیف را در نظر بگیریم، میتوانید اندازه بگیرید که آیا درصد بیشتر یا سقف بیشتر میتواند محبوبیت بالاتری داشته باشد. در هر صورت که هیچ محدودیتی پیش روی شما وجود ندارد و میتوانید شکلهای مختلف ایمیل مارکتینگ را امتحان کنید.
برای نتیجهگیری باید کمی زمان بدهید. بسته به پیشنهاد شما و همچنین محدودیت زمانی استفاده از آن، دریافت نتیجه کمی طول خواهد کشید و در طول یک روز به جواب کامل نمیرسید.
ابزار تست موضوع و محتوای ایمیل
همانطور که گفتیم تست A/B یکی از پایههای مهم در زمینه یک کمپین موفق و کارآمد است. اما باید از ابزار مناسب هم استفاده کرد. آنالیتیکس گوگل یکی از بهترین سرویسهایی است که برای بهینهسازی سایت میتوان استفاده کرد. درون آنالیتیکس سرویس Google Optimize قرار دارد و از طریق این سرویس امکان ارسال ایمیل تست وجود دارد. این سرویس امکانات خوبی را برای شروع ارائه میدهد اما در طولانی مدت شاید محدودیتهایی در زمینه سلفهاستینگ داشته باشد.
سرویس Optimizely هم یکی از بهترین و شاید برترین برند تست ایمیل مارکتینگ باشد. در این سرویس مطالب زیادی هم برای یادگیری وجود دارد و امکان ایجاد درک بهتر در این زمینه وجود خواهد داشت.
اگر کسب و کار بزرگتری هم دارید میتوانید به سرویس Adobe Marketing Cloud سری بزنید. داخل این برنامه، سرویس Adobe Target قرار گرفته و بزرگترین سوالات شما را جواب خواهد داد.
جمع بندی
در پایان میتوان گفت که ایمیل مارکتینگ یک دریای وسیع از فرصتهای تبلیغاتی است. بسیاری مدتها است که فکر میکنند چنین سرویسهایی دیگر جوابگو نخواهد بود. اما همچنان ایمیل مارکتینگ به عنوان یک ابزار بازاریابی مناسب مورد استفاده قرار میگیرد. شما با در اختیار داشتن یک پنل ایمیل مارکتینگ توانایی تبلیغ هر نوع محصول یا سرویسی را خواهید داشت.
همچنین دست شما باز است تا هر نوع محتوایی را به کاربران و لیست ایمیل خود ارائه دهید. محدودیتی در زمینه تعداد کاراکتر، تعداد تصاویر نخواهید داشت، اما بهتر است که از این عدم محدودیت به درستی استفاده کنید. اگر با نکاتی که گفته شد، بتوانید یک استراتژی خوب تدوین کنید، مطمئنا پاسخ خوبی را در زمینه افزایش بازدید و افزایش فروش مشاهده خواهید کرد.
سلام
ممنونم از شما بابت این مقاله فوق العاده
مهسای عزیز؛
درود
بسیار خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده و همچنین بابت ابراز محبت شما سپاسگزاریم.
با سلام
مدتها بود در اینترنت به دنبال وب سایتی بودم که بصورت تخصصی در زمینۀ ایمیل مارکتینگ فعالیت کنه و خوشبختانه با شما آشنا شدم و از شما از این بابت ممنونم.
علی عزیز،
درود
بسیار خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده و همچنین بابت ابراز محبت شما سپاسگزاریم.
درود
من چند ماهی هست مرتباً به سایت شما مراجعه می کنم و لازم دونستم از این طریق از شما بابت مطالب رایگان و با ارزشی که ارائه می کنین تشکر و قدردانی کنم.
ارادت