نرخ استاندارد برای باز شدن ایمیل‌ها چقدر است؟

نرخ استاندارد برای باز شدن ایمیل‌ها چقدر است؟

در این یادداشت می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که نرخ متوسط باز شدن ایمیل‌ها در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ در دنیا چقدر است؟

سایت GetResponse ارزیابی سالیانه‌ای را انجام می‌دهد و تحلیل‌های دقیقی از آمارهای مرتبط با این حوزه را منتشر می‌کند.

آنها حدود ۴ میلیارد ایمیل را در سال ۲۰۱۸ بررسی کرده‌اند و به این آمار رسیدند:

Open Rate / میانگین نرخ باز شدن ایمیل‌ها: ۲۱ درصد
Click-through rate / میانگین نرخ کلیک: ۳ درصد
Click-to-open Rate / میانگین نرخ کلیک بر اساس بازشده‌ها: ۱۵ درصد

تفاوت Open Rate و Click-through rate و Click-to-open Rate چیست؟

چقدر از ایمیل‌هایت باز شده؟

Open Rate درصد تعداد کاربران واحدی است که ایمیل مربوط به کمپین شما را برای یک یا چند بار باز می‌کنند، از تعداد کل ایمیل‌هایی که به لیست ایمیل شما دلیور می‌شود.

مثالی بزنیم:

شما به یک لیست ۱۰ هزار تایی کمپین ایمیل را ارسال می‌کنید.

از این تعداد، ایمیل شما به ۹۵۰۰ آدرس دلیور می‌شود (یعنی ایمیل با موفقیت به صندوق ایمیل کاربر می‌رسد).

از این ۹۵۰۰ ایمیل، ۲۰۰۰ آدرس ایمیل شما را باز می‌کنند. ممکن است برخی کاربران بیشتر از یک بار ایمیل را باز کنند، ولی در محاسبات برای محاسبه‌ی آمار Open Rate فقط یک بار باز شدن محاسبه می‌شود.

به این ترتیب نرخ Open Rate کمپین شما، از تقسیم ۲۰۰۰ بر ۹۵۰۰ به دست می‌آید: ۲۱ درصد

چقدر از ایمیل‌هایت کلیک شده؟

Click-through rate که به صورت اختصاری به آن CTR می‌گویند، درصد کاربرانی است که حداقل روی یکی از لینک‌های داخل ایمیل شما کلیک کرده‌اند. نرخ CTR شاخص خیلی مهمی در کمپین‌ها است. بالا بودن نرخ Open نشان می‌دهد که ایمیل‌های شما برای مخاطب جذابیت ایجاد کرده است و آنها را ترغیب کرده ایمیل را باز کنند، ولی بالا بودن نرخ Click نشان می‌دهد که علاوه بر جذاب بودن ایمیل، چیز قابل توجهی هم در داخل آن برای کاربر وجود دارد.

میانگین نرخ CTA کمپین‌های ایمیلی در دنیا ۳ درصد است. یعنی از هر ۱۰۰ ایمیل دلیورشده، ۳ ایمیل شاهد یک کلیک است و کاربر را به لینکی دیگر ارجاع می‌دهد. اگر شما بتوانید لیست‌های ایمیلی و کمپین‌هایتان را طوری راهبری کنید که به نرخی بالاتر از این برسید، می‌توانید از کارکرد بالای کمپین‌های خود به عنوان ابزاری تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی اطمینان پیدا کنید.

در مثال بالا

به لیست ۱۰ هزارتایی کمپین را ارسال می‌کنید، ۹۵۰۰ ایمیل دلیور می‌شود، ۲۰۰۰ کاربر ایمیل شما را باز می‌کنند و از بین این دو هزارتا، ۳۵۰ کاربر روی یکی از لینک‌های داخل ایمیل کلیک می‌کنند.

به این ترتیب نرخ CTR کمپین شما، از تقسیم ۳۵۰ کلیک بر ۹۵۰۰ ایمیل دلیورشده به‌دست می‌آید: حدود ۳.۶ درصد

چقدر از ایمیل‌هایی که باز شده، کلیک شده؟

Click-to-open rate که به صورت اختصاری به آن CTOR می‌گویند، درصدی است از بین کاربرانی که ایمیل شما را باز کرده‌اند و روی چیزی داخل ایمیل کلیک کرده‌اند. در واقع محاسبه‌ی این آمار فقط بر اساس کاربران Open Rate شما انجام می‌شود.

در همان مثال بالا

به لیست ۱۰ هزارتایی کمپین را ارسال می‌کنید، ۹۵۰۰ ایمیل دلیور می‌شود، ۲۰۰۰ کاربر ایمیل شما را باز می‌کنند و از بین این دو هزارتا، ۳۵۰ کاربر روی یکی از لینک‌های داخل ایمیل کلیک می‌کنند.

به این ترتیب نرخ CTOR کمپین شما، از تقسیم ۳۵۰ کلیک بر ۲۰۰۰ ایمیل باز شده محاسبه می‌شود: ۱۷.۵ درصد

توجه به میانگین‌ها و استانداردهای جهانی، به شما کمک می‌کند درک بهتری از میزان کیفیت و موفقیت کمپین خود به دست بیاورید.

اگر آمارهای شما با این ارقام فاصله‌ی زیادی دارد (از نوع پایین‌تر البته!) بهتر است وضعیت کمپین‌های خود را بررسی کنید.

کیفیت لیست ایمیل را بررسی کنید. آیا کاربرانی دارید که غیرفعال هستند و هیچ‌کدام از کمپین‌ها را باز نمی‌کنند. شاید بهتر باشد در فرستادن کمپین‌های بعدی به آنها تجدید نظر کنید.

وضعیت طراحی و محتوای ایمیل‌ها را بررسی کنید. آیا نیاز به بازنگری دارید؟ محتوای شما به اندازه‌ی کافی جذاب هست؟ عناوین ایمیل‌ها را درست انتخاب می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *