کل فرایند کمپینهای تبلیغاتی ایمیلی مبتنی بر یک جامعه هدف از مخاطبین است که بانک ایمیلی آنها را در اختیار دارید.
بدون داشتن یک بانک ایمیلی مناسب، تبلیغات ایمیلی معنایی ندارد.
وقتی از مخاطبین صحبت میکنیم، منظورمان مخاطبی است که نسبت به کمپینهای تبلیغاتی واکنش نشان دهد (خریدی انجام دهد، پاسخی ارسال کند، علاقهمند به استفاده از محصول یا خدمات پیشنهادی شود و…).
بر اساس تحقیقات جهانی و تحلیلهای آماری که ما انجام دادهایم، ارسال تبلیغات به مخاطبینی که تاکنون اسم شما را نشنیدهاند و کسبوکار شما را نمی شناسند و بدون میل خودشان ایمیل شما را دریافت کردهاند، نتیجه خیلی پایین (در حد صفر) دارد.
به همین دلیل، استفاده از بانکهای ایمیلی که در اینترنت به فروش گذاشته میشود، خروجی خاصی برای شما ندارد و توصیه نمی شود.
پیشنهاد ما این است که فرایندی را تعریف کنید و بانکی از جامعه مخاطبین برای خودتان گردآوری کنید. برای تهیه این بانک اطلاعاتی از راهکارهای زیر میتوانید استفاده کنید:
– گردآوری ایمیل مشتریان کنونی شرکت
– فرم عضویت در خبرنامه در سایت
– استفاده از بستر شبکههای اجتماعی برای دعوت علاقهمندان به عضویت در خبرنامه شما
– گردآوری بانکی از مخاطبین بالقوه که با حوزه کاری شما مرتبط هستند.
– تعامل و تهاتر ایمیلی با مجموعههای دیگر (در قالب اینکه شما یک خبرنامه برای تبلیغ آنها ارسال کنید و آنها نیز خبرنامهای برای معرفی شما ارسال کنند.)
روشهای گوناگون دیگری نیز وجود دارد. این موضوع اهمیت زیادی در ایمیل مارکتینگ دارد و ارزش صرف وقت و انرژی را دارد.